عصر بازار

یک مقام مسئول کارگری اعلام کرد

فشار مالکان بر مستاجران اولین تاثیر کاهش نرخ بهره بانکها

عصر اعتبار- رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور با بیان اینکه کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی اولین تاثیر خود را در بازار مسکن و اجاره بها گذاشته تاکید کرد: دولت اعتباراتی که برای تقویت بنگاههای اقتصادی در نظر گرفته در کارهای زودبازده که سرمایه بر و زمان‌بر نیست هزینه کند.

فشار مالکان بر مستاجران اولین تاثیر کاهش نرخ بهره بانکها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فتح الله بیات  بخشنامه کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی را به فال نیک گرفت اما تاکید کرد که نرخ بهره‌ها باید بیشتر از چند درصد کاهش یابد.

    وی افزود: با توجه به رکودی که گریبان‌گیر کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی شده این حرکت مثبت و تاثیرگذار است اما باید نمود داشته باشد و امیدواریم که شاهد کاهش بیشتر درصد بهره‌ها باشیم.

    بیات متذکر شد: اگر این اتفاق بیفتد پول‌های بلوکه شده‌ای که به اسم سرمایه و سپرده در بانکها هست خارج شده و به بخش تولید یا مسکن می رود.

    رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور با اشاره به تاثیر کاهش نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات بانکی اظهار کرد: اولین تاثیری که کاهش نرخ سود بانکی داشته در بازار مسکن بوده است اکثر خانه‌های اجاره‌ای رهن داده نمی‌شود و بیشتر مالکان فشار خود را برای گرفتن اجاره از مستاجران گذاشته‌اند تا کسری سودی که از بانکها می گرفتند را از طریق مستاجران جبران کنند.

    به اعتقاد وی اگر نرخ تسهیلات بیشتر کاهش یابد سرمایه‌گذاری در بانکها به صرفه نخواهد بود و بازار مسکن و تولید را به رونق خواهد رساند.

    بیات با اشاره به اختصاص مبلغ 16 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط افزود: بسیاری از کارگاه‌ها و شرکت‌ها و صنایع کشور نیمه فعال یا تعطیلند و اگر به گونه ای مدیریت و برنامه‌ریزی شود که این وجوه و مبالغ به آنها تزریق شود سریعتر به بازدهی می‌رسند.

    به گفته این مقام مسئول کارگری دولت باید این اعتبار را در کارهای زودبازده که سرمایه بر و زمان بر نیست هزینه کند تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد و با فعال شدن بنگاه اقتصادی، نیروی کار به خدمت گرفته و اشتغال و تولید به رونق برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو