عصر بازار

اظهارنظر فطانت درباره ارتباط با بورس نیویورک

عصر اعتبار- رئیس سازمان بورس درباره‌ اینکه چقدر احتمال دارد در فضای کنونی اجرایی شدن برجام، بورس تهران با بورس نیویورک ارتباط برقرار کند، صراحتا گفت: این موضوع در اولویت کاری ما نیست.

اظهارنظر فطانت درباره ارتباط با بورس نیویورک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد فطانت در پاسخ به این‌که چقدر احتمال دارد بورس ایران در فضای پسابرجام بتواند با بورس نیویورک ارتباط برقرار کند، اظهار کرد: این موضوع فعلا در اولویت کاری ما نیست.

    وی در پاسخ به این‌که چه زمانی این موضوع در اولویت کاری سازمان بورس قرار می‌گیرد، تاکید کرد: فکر نکنم این موضوع اولویت کاری ما باشد.

    رئیس سازمان بورس در پاسخ به این‌که آیا در فضای کنونی تصور می‌کنید ارتباط با بورس‌های بزرگ اروپا، آمریکا و آسیایی بلندپروازانه باشد، گفت: خیر، ما با اکثر بورس‌های جنوب شرقی آسیا، کشورهای منطقه و برخی از کشورهای اروپایی تفاهم‌نامه امضاء کردیم و ارتباطات خوبی را تعریف کردیم. خیلی از آن ها علاقه‌مند هستند که در لیست‌کردن اوراق به صورت مشترک روی تابلوها، برنامه‌ریزی داشته باشیم.

    فطانت اضافه کرد: بازارهای پولی و مالی با هم ارتباطات پیچیده‌ای دارند و نیاز به خیلی از ریزبینی‌ها در روابط بین این دو وجود دارد، اما این ریزبینی‌ها از مواردی است که وقتی زیرساخت‌اش ایجاد شود، می‌تواند یک حرکت نمایی در زمینه‌ رشد داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی