عصر بازار

جذب ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در مازندران

عصر اعتبار- نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری مازندران از جذب ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در طرح های زیرساختی در این خطه شمال کشور خبرداد.

جذب ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در مازندران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، موسی قاسم پیشه  گفت: این سرمایه گذاری در سه سال اخیر برای اجرای 22 طرح زیرساختی در استان جذب شده است.
    وی افزود: 14 مجوز جدید نیز برای سرمایه گذاران خارجی در مرکز خدمات سرمایه گذاری این استان صادر شد که بزودی این طرح ها نیز عملیاتی می شود.
    وی کشورهای سرمایه گذاردر مازندران را قزاقستان، ترکیه، کانادا و برای ساخت طرح های نیروگاهی، آب معدنی و انبار ذخیره سازی گندم اعلام کرد.
    به گفته وی برخی از سرمایه های خارجی جذب شده در مازندران متعلق به ایرانیان مقیم خارج از کشور است.
    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت که 70 میلیون دلار از این سرمایه گذاری از کشور کانادا برای اجرای چهار واحد نیروگاهی کوچک تولید برق مربوط به پسابرجام است.
    قاسم پیشه افزود : هم اکنون 258 فرصت سرمایه گذاری درحوزه های صنعتی، کشاورزی و گردشگری در مازندران برای جذب سرمایه گذاری خارجی آماده است.
    وی معافیت های مالیاتی و گمرکی و واگذاری 100 درصدی مالکیت زمین را از مشوق های سرمایه گذاری خارجی در این استان شمال کشور برشمرد.
    وی ایجاد پنجره واحد درحوزه های صنعتی، کشاورزی وگردشگری به عنوان مهمترین کارکرد برای تسهیل و تسریع در جذب سرمایه گذاری داخلی وخارجی دانست.
    همچنین بانک توسعه اسلامی نیز با سرمایه گذاری 150 میلیون یورویی در زیرساخت آبفای شهری مازندران نیز موافقت کرد که با احتساب این سرمایه گذاری حجم سرمایه گذاری خارجی در این خطه شمال کشور به 550 میلیون دلار می رسد.
    با توافق برجام تاکنون گروه های اقتصادی و سرمایه گذاری از کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، یونان، کانادا، فرانسه، روسیه، ترکیه و عراق برای بررسی موقعیت های سرمایه گذاری و تجاری به مازندران سفر کردند.
    هفته آینده نیز یک گروه 120 نفره از تجار ایتالیایی نیز برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی به خصوص سرمایه گذاری در حوزه زیرساختی به این استان سفر می کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو