عصر بازار

قائم مقام وزیر بهداشت تشریح کرد

حق بیمه مردم در تامین اجتماعی چگونه هزینه می‌شود؟

عصر اعتبار- آخرین وضعیت مصدومان حادثه سقوط اتوبوس و همچنین آتش‌سوزی شوریک، اظهارنظرها درباره بیوتروریست و بیماری‌های ناشی از آن و چگونگی هزینه‌کرد حق بیمه مردم در سازمان تامین اجتماعی از جمله مباحث مطرح در نشست خبری امروز سخنگوی وزارت بهداشت بود.

حق بیمه مردم در تامین اجتماعی چگونه هزینه می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا،  ایرج حریرچی در نشست خبری وزارت بهداشت با اشاره به آسیب جدی 25 نفر به دنبال حادثه آتش‌سوزی در شوریک شهرستان خوی، گفت: متاسفانه رسانه‌ها کمتر به چنین موضوعاتی توجه می‌کنند؛ این در حالی است که موضوعاتی که دخالت زیادی در سلامت مردم ندارند را به عنوان تیک‌های اصلی انعکاس می‌دهند، اما اقداماتی که مثلا در حادثه واژگونی اتوبوس در شیراز انجام شد و یا اقداماتی که در خوی صورت گرفت، گفته نمی‌شود.

    9 تن از مصدومان سقوط اتوبوس به دره در فارس هنوز بستری هستند

    وی با بیان اینکه متاسفانه راننده اتوبوس واژگون شده در شیراز فوت کرد و از ابتدا هم شرایط هوشیاری مناسبی نداشت، گفت: در حال حاضر از حادثه‌دیدگان واژگونی اتوبوس شیراز  پنج نفر در آی‌سی‌یو به سر می‌برند و چهار نفر در بخش هستند و سایرین نیز مرخص شده‌اند.

    اقدامی جدید در انتقال بیماران سوخته در حادثه شوریک

    قائم مقام وزیر بهداشت درباره حادثه شوریک شهرستان خوی نیز با بیان اینکه انتقال بیماران سوخته وابسته به دستگاه تنفسی با هواپیما در حادثه شوریک کار جدیدی بود که از سوی وزارت بهداشت انجام شد، ادامه داد: متاسفانه سوختگی برای اقشار ضعیف جامعه و فقرا رخ می‌دهد و کارگران هستند که می‌سوزند.

    حریرچی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره میزان هزینه‌های درمان سوختگی در کشور گفت: درمان سوختگی در ایران بسیار پرهزینه است؛ به ویژه اگر سوختگی سطح سوم باشد که درمان آن به خدمات تخصصی و پرهزینه نیاز دارد و امکانات زیادی را می‌طلبد.

    وی افزود: در حال حاضر برنامه ما این است که بخش‌های سوختگی و آی‌سی‌یوهای سوختگی را توسعه دهیم و نقاطی را به عنوان قطب سوختگی معرفی کرده و آموزش‌های لازم را نیز به پرسنل ارائه دهیم. البته مسلما در حال حاضر که در کل تخت‌های بیمارستانی با کمبود مواجه هستیم، میزان این کمبود در تخت‌های سوختگی شدیدتر است.

    میزان مراجعه مردم برای دریافت خدمات سلامت در سال 93

    قائم مقام وزیر بهداشت در ادامه صحبت‌هایش به بحث بهره‌مندی مردم از خدمات سلامت یا بار مراجعه افراد برای استفاده از خدمات سرپایی و بستری اشاره و اظهار کرد: در سال 93  به طور متوسط هر ایرانی 10.31 بار برای دریافت خدمات سلامت مراجعه کرده است که در این میان افراد بالای 66 سال، 18.2 بار، افراد 50 تا 65 سال 15.1 بار، کودکان زیر یک سال 13.9 بار، کودکان یک تا چهار سال 12.5 بار، افراد 15 تا 49 سال 8.2 بار و افراد پنج تا 14 سال 8.5 بار برای دریافت خدمات سلامت مراجعه کرده‌اند.

    حریرچی افزود: در عین حال 2.51 بار از این مراجعات به پزشک عمومی، 2.16 بار به پزشک متخصص و 3.73 بار به داروخانه‌ها بوده است. همچنین از میزان مراجعات به پزشکان عمومی 1.49 بار از مراجعات به بخش دولتی و 1.01 بار مراجعات به بخش خصوصی بوده است. از میزان مراجعات به پزشک متخصص 0.51 بار به بخش دولتی و 1.65 بار به بخش خصوصی مراجعه کرده‌اند و از میزان مراجعات به داروخانه‌ها 1.31 بار به بخش دولتی و 2.42 بار به بخش خصوصی مراجعه بوده است. در عین حال از میزان کل مراجعات 3.85 بار به بخش دولتی و 6.47 بار به بخش خصوصی بوده است. یعنی 37.3 درصد بار مراجعات ما در حوزه سرپایی در بخش دولتی و 62.7 درصد این مراجعات به بخش خصوصی بوده است.

    وی با بیان اینکه بار مراجعات سرپایی ما در 20 سال گذشته نسبت به کشورهای مشابه در منطقه بالاتر بوده است، گفت: بنابراین باید تدبیر کنیم تا مراجعات سرپایی مردم با کمک آموزش، خودمراقبتی و پرهیز از مراجعات غیرضرور تا جایی که ممکن است، کاهش یابد.

    تذکر وزارت بهداشت به برخی اظهارنظر کنندگان درباره بیوتروریست

    سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوال دیگری درباره بحث بیوتروریست و نقش نظارتی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در جهان کسانی هستند که با ملت‌ها و نظام‌های اسلامی و انقلابی مخالف هستند و از هیچ اقدامی علیه آنها فروگذار نمی‌کنند، اما باید توجه کرد که نحوه برخورد با این موضوعات به روش رسانه‌ای نیست.

    حریرچی افزود: در این زمینه کمیته‌ای مامور شده و تقسیم وظایفی هم میان وزارت بهداشت، وزارت اطلاعات، سازمان پدافند غیرعامل و سایر دستگاه‌های مرتبط انجام شده است. در عین حال درخواست ما از افراد این است که اظهارنظرها در این زمینه مبتنی بر مسائل علمی باشد و البته برخی تذکرات هم به افرادی که در این حوزه اظهارنظر کرده‌اند، داده شده است.

    وی تاکید کرد: اینطور نیست که هر حادثه آتش‌سوزی که در سطح شهرها رخ می‌دهد برخی بگویند که این حادثه تروریستی است و برخی بگویند که اینطور نیست. البته آمادگی لازم در برابر این حوادث وجود دارد. در عین حال بیماری‌های ناشی از بیوتروریست نیز تعریف خاص خود را دارند و ارگان‌های ذی‌ربط نیز کار خود را در این زمینه انجام می‌دهند و اگر لازم باشد گزارش‌های آن منتشر می‌شود.

    حق بیمه مردم در سازمان تامین اجتماعی چگونه هزینه می‌شود؟

    قائم مقام وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دیگری درباره چگونگی هزینه‌کرد حق بیمه درمانی مردم در سازمان تامین اجتماعی گفت: صندوق درمان تامین اجتماعی و پول‌های حاصل از حق بیمه مردم که برای درمان اخذ می‌شوند، منحصرا باید در حوزه درمان هزینه شوند و این دستوری است که به سازمان تامین اجتماعی داده شده است. در این زمینه سازمان تامین اجتماعی به صورت شفاهی اعلام کردند که این دستور را انجام می‌دهند. براین اساس امیدواریم این موضوع را در صورت‌حساب‌های مالی خود هم نشان دهند.

    تعیین استاندارد استخرها از سوی وزارت بهداشت

    حریرچی در پاسخ به سوال دیگری درباره افزایش استفاده کنندگان از استخرهای تفریحی در سطح شهر با توجه به ایام تابستان، گفت: ما استانداردهای لازم را در استخرها در زمینه میزان کلرزنی، کنترل عفونت‌ها، خصوصیات محیط استخرها و... تدوین کرده‌ایم و بازدی‌دهای دوره‌ای نیز از آنها انجام شده و در صورت تخلف با آنها برخورد می‌شود. البته عمدتا به دنبال آموزش و توانمندسازی این مراکز هستیم.

    وی افزود: در عین حال در فصل تابستان مشکلاتی هم در سواحل دریا و رودخانه‌ها داریم که در این زمینه با استان‌های ساحلی همکاری می‌کنیم. یکی از نگرانی‌های ما در این فصل موضوع غرق‌شدگی است که تذکراتی را در این زمینه داده‌ایم. همچنین در مناطقی که ممکن است آب دارای آلودگی باشد تذکرات لازم را می‌دهیم.

    قائم مقام وزیر بهداشت درباره برخی اظهارات مبنی بر استفاده از سفیدکننده به جای کلر در استخرها گفت:  10 یا 15 سال است که این موضوع گفته می‌شود، اما اگر گزارشی در این باره داشته باشیم، برخورد می‌کنیم و نظارت‌های ما نیز همچنان ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو