عصر بازار

کاهش شاخص بورس پس از چند روز رشد آرام

عصر اعتبار- شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز -دوشنبه- از ابتدای شروع معاملات پس از رشدی اندک به رقم ۷۴ هزار و ۹۵ واحد رسید، اما در ادامه‌ شاهد افت بود به طوری که تا کانال ۷۳ هزار و ۹۴۸ واحدی پایین آمد.

کاهش شاخص بورس پس از چند روز رشد آرام
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نماگر بازار در معاملات امروز نسبت به روز گذشته 116 واحد کاهش پیدا کرد و در پایان در تراز 73 هزار و 947 واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز با 41 واحد کاهش به رقم 13 هزار و 715 واحد رسید.  این میزان ریزش شاخص در حالی به وقوع می‌پیوندد که روزهای گذشته شاخص بورس با شیب آرامی به سمت بالا حرکت می‌کرد.

    شاخص آزاد شناور نیز در معاملات امروز با 348 واحد کاهش به رقم 82 هزار و 789 رسید، همچنین شاخص بازار اول با 144 واحد کاهش به رقم 51 هزار و 433 واحد و شاخص بازار دوم با 118 واحد افزایش وارد کانال 163 هزار و 545 واحدی شد.

    ارزش معاملات امروز به 271 میلیارد و 175 میلیون و 400 هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 452 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در 74 هزار و 405 نوبت دادوستد بود.

    نماد شرکت‌های ایران خودرو، معدنی و صنعتی گل‌گهر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توسعه معادن و فلزات جزو نمادهایی بودند که امروز بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص بازار داشتند.  در طرف مقابل نماد شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، صنایع ملی مس ایران و پالایشگاه نفت اصفهان سعی کردند شاخص کل را تا حد امکان بالا بکشند.

    بیشترین ارزش معاملات در دادوستدهای امروز مربوط به شرکت‌های صنایع مس ایران، سایپا و سرامیک صنعتی اردکان بود. همچنین نماد شرکت‌های صنایع مس ایران، سایپا و سامیاد بیشترین حجم معامله امروز را به خود اختصاص دادند.

    سرمایه‌گذاری رنا، پارس خودرو و ایران ارقام، از نمادهایی بودند که امروز برایشان صف فروش تشکیل شد. از طرفی دیگر بیمه البرز و تراکتورسازی ایران صف‌های خرید را تجربه کردند.

    آیفکس نیز امروز با 1.9 واحد افزایش به رقم 781.4 رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران امروز به رقم 138 میلیارد و 525 میلیون و 200 هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن 299 میلیارد و 441 میلیون سهم و اوراق قابل معامله طی قریب به 20 هزار نوبت دادوستد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی