عصر بازار

افزایش درامدهای گمرکی با اجرای طرح پنجره واحد تجارت فرامرزی

عصر اعتبار- درامدهای گمرکی با اجرای طرح پنجره واحد تجارت فرامرزی در سال جاری افزایش یافته است.

افزایش درامدهای گمرکی با اجرای طرح پنجره واحد تجارت فرامرزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صداو سیما، در دو ماهه نخست سال‌جاری برغم اینکه از نظر حجم و ارزش، 17 درصد واردات کشور کاهش داشته اما وصولی گمرکات کشور از محل اعمال تعرفه‌ها و حقوق ورودی 33 درصد رشد داشته است.

    سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در یکی دو سال اخیر، تلاش‌های زیادی صورت گرفته و پنجره واحد تجاری در گمرک فعال شده است. این پنجره واحد تجاری، قابلیتی را برای مجموعه گمرک‌های کشور ایجاد کرده که توانسته‌اند شرایط مناسب‌تری را بر نظارت بر واردات از خودشان نشان دهند.

    قاسم خورشیدی گفت: قاچاق یک موضوع اقتصادی است و در نتیجه اشکالاتی که در یک اقتصاد وجود دارد و فرآیندهای اقتصادی ناسالم است که مولد مسئله‌ای به نام قاچاق می‌شود، لذا در برنامه پنج ساله که در شرایط کنونی تدوین و اجرا می‌شود، رویکرد بیش از 70 درصد از مجموعه برنامه‌ها، رویکرد اقتصادی است.

    سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اظهار به اینکه این طرح نه تنها فسادی به نام قاچاق را می‌تواند هدف قرار دهد بلکه سایر انواع فسادهای اقتصادی و اداری را هم می‌تواند هدف قرار دهد، گفت: در این رویکرد ما به دنبال شفاف‌سازی گردش کالا و پول در کشور هستیم که می‌تواند کمک شایانی در مبارزه با فساد هم در اقتصاد ما بکند.

    وی خاطرنشان کرد: رویکرد ما در در مجموعه این برنامه 70 درصد اقتصادی و 30 درصد مقابله‌ای است و مبتنی بر روش‌های مبارزه با مسئله قاچاق است.

    وی بیان داشت: بهره‌گیری از مزیت قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به ویژه بحث پیشگیری در این برنامه تأکید شده است. اولویت پرداختن به علل و ریشه‌های قاچاق کالا و ارز در کنار تشدید قاچاق سازمان یافته، مورد توجه قرار گرفته است.

    خورشیدی اظهار داشت : اولویت‌بندی کالاها، نوعا در برنامه‌ها دیده شده و معطوف به کالاهایی است که بیشتر هدف قاچاق قرار می‌گیرد و ما مزیت تولید داخلی نسبت به آنها داریم. جلوگیری از بازگشت کالای قاچاق به داخل چرخه توزیع و مصرف کشور هم ازجمله برنامه‌هایی است که در این برنامه راهبردی دیده شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو