عصر بازار

برنامه جدید دولت در بخش مسکن

عصر اعتبار- معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر لزوم ایجاد تحرک در بخش مسکن گفت: ساماندهی و نوسازی بافت های قدیمی و فرسوده شهری یک اولویت مهم است.

برنامه جدید دولت در بخش مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری با تاکید بر اینکه ساماندهی و نوسازی بافت های قدیمی و فرسوده شهری یک اولویت مهم است، در جلسه ساماندهی و نوسازی بافت های قدیمی و فرسوده شهری و رفع مشکلات بافت های مذکور گفت: رونق بخش مسکن می تواند به رونق سایر بخش های صنعتی مرتبط منجر شود.

    معاون اول رئیس جمهور برنامه ساماندهی و نوسازی بافت های قدیمی و فرسوده شهری را یکی از اولویت های مهم کشور برشمرد و گفت: باید سازوکار تامین مالی اجرای این برنامه‌ها به گونه ای باشد که حتی الامکان وابسته به بودجه دولت نباشد تا در مراحل اجرا با مشکل کمبود بودجه مواجه نگردد.

    جهانگیری همچنین با اشاره به اینکه اجرای اینگونه طرح ها ممکن است با مسائل مختلف اجتماعی همراه شود تصریح کرد: باید پیش بینی های لازم در این زمینه انجام شود تا مسائل و مشکلات اجتماعی فراروی اجرای این طرح های ساماندهی و نوسازی بافت های قدیمی و فرسوده شهری به حداقل ممکن کاهش یابد.

    وی برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای بخش مسکن در سال 95 را برنامه ای خوب و مناسب توصیف و اظهار امیدواری کرد با اجرای این برنامه ها تغییر و تحول مثبتی در بخش مسکن و ارتقاء سطح کیفی محلات ایجاد شود.

    جهانگیری با تاکید براینکه باید در سال جاری از بخش مسکن حمایت شود افزود: باید در بخش مسکن تحرکی جدی ایجاد شود چرا که بخش مسکن در حقیقت پیش نیاز تحرک سایر بخش ها از جمله بخش صنعت نیز هست و می تواند به راه اندازی و رونق واحدهای صنعتی مرتبط منجر شود.

    در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی و نیرو، رییس کل بانک مرکزی، رییس بنیاد انقلاب اسلامی، رییس شورای عالی استان ها و مدیرعامل بانک مسکن نیز حضور داشتند، نماینده وزارت راه و شهرسازی گزارشی از شهرهای هدف در بخش بافت های فرسوده و ناکارآمد و سکونتگاه های غیررسمی ارائه کرد و به تشریح اقدامات و برنامه های این وزارتخانه در بخش مسکن برای سال 1395 پرداخت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو