عصر بازار

افزایش ۱۵ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس تصویب شد

عصر اعتبار- در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، افزایش ۱۵ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی جاری تصویب شد.

افزایش ۱۵ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس تصویب شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، در دویست و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بررسی لایحه نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی 96-95 مورد بررسی قرار گرفت.

    در ادامه احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: در گذشته یک فوریت لایحه سرویس مدارس به تصویب رسیده است و در کمیسیون عمران این لایحه مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید.

    وی بیان داشت: بر این اساس پیشنهاد 15 درصد افزایش کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی 96-95 مطرح شد.

    دنیا مالی به تبصره 12 این لایحه اشاره کرد و گفت: برای شرکت‌های طرف قرارداد 10 درصد کمیسیون در نظر گرفته شده بود که پس از بررسی‌های صورت گرفته با 2 درصد آن در کمیسیون موافقت شد.

    وی با اشاره به اینکه در جلسات سازمان تاکسیرانی شهر تهران و آموزش و پرورش نیز حضور داشتم، گفت: متاسفانه در خیلی از مدارس مصوبات رعایت نمی‌شود و شرکت‌های پیمانکار مدارس باید شرکت‌های حقوقی باشند نه افراد و سازمان تاکسیرانی نیز در این خصوص نیز اعلام آمادگی کرده است.

    در ادامه احمد حکیمی‌پور عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: عرف شده است که هر سال یک عددی را افزایش هیم و اگر نرخ تورم نیز 10 درصد باشد باز پیشنهاد 15 درصد را می‌دهیم.

    وی بیان داشت: متاسفانه ماشین‌های سرویس مدارس کیفیت لازم را ندارند و بعضاً چند سرویسه هستند. پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران این است که 25 درصد از هزینه‌ها توسط والدین پرداخت نشود و اگر والدین از سرویس مدارس راضی بودند مبالغ تکمیلی را بپردازند.

    وی افزود: در حال حاضر والدین نمی‌دانند در صورت تخلف سرویس‌های مدارس با کجا تماس بگیرند و شورا باید در حوزه مسائل امنیتی و رفاهی سرویس مدارس نیز بپردازد و فقط به تعیین نرخ بسنده نکند.

    * تنها 10 درصد از دانش‌آموزان از سرویس مدارس استفاده می‌کنند

    در ادامه نیز اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهارداشت: تنها 10 درصد از دانش‌آموزان شهر تهران از سرویس مدارس استفاده می‌کنند.

    وی بیان داشت: به هر حال رانندگان سرویس مدارس نیز از این طریق کسب درآمد می‌کنند که 12 تا 15 درصد افزایش نرخ کرایه منطقی است.

    در ادامه بررسی نرخ کرایه سرویس مدارس حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اظهارداشت: قراردادهای سرویس‌های مدارس باید ماهانه یا حداکثر 3 ماهه باشد که اگر دانش‌آموزی از سرویس مدرسه پشیمان شد متضرر نشود.

    وی پیشنهاد داد: کارگروهی متشکل از نمایندگان حمل و نقل، مسئول اولیا و مربیان و اداره آموزش و پرورش و همینطور نماینده تاکسیرانان تشکیل شود و بر عملکرد سرویس مدارس نظارت کنند.

    پس از بررسی‌های لازم از سوی اعضای شورای شهر تهران نهایتاً افزایش نرخ کرایه تاکسی مدارس  با 18 رأی تصویب شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی