عصر بازار

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۶۰)

شهرهای جانشین لندن در اتحادیه اروپا؟

عصر اعتبار- شاید کسانی که از نتیجه همه‌پرسی انگلستان و خروج این کشور از اتحادیه اروپا، خوشحال یا هیجان‌زده هستند بسیار اندک باشد اما بدون شک بانکدارانی که امیدوارند جانشین لندن در سیستم مبادلات جهانی شوند، بخشی از این گروه هستند.

شهرهای جانشین لندن در اتحادیه اروپا؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اکونومیست، در زیر شهرهایی را می‌بینیم که می‌توانند به عنوان جانشینان بالقوه لندن در اتحادیه مطرح شوند.

    1- فرانکفورت: شهر میزبان بانک مرکزی اتحادیه، حالا امیدوار است مقصد بانکداران فراری از لندن هم باشد. نزدیکی به مرکزی‌ترین نهاد بانکداری در اروپا، خود می‌تواند امتیاز بزرگی محسوب شود، علاوه بر این فرانکفورت در آلمان، قلب اقتصادی اتحادیه قرار گرفته است.
    2- لوکزامبورگ: وزن این شهر در صنعت بانکداری، بسیار بزرگ‌تر از آن است که تصور می‌شود. لوکزامبورگ همین حالا هم میزبان 143 بانک با ارزش سهامی بیش از 800 میلیارد یورو است. پس می‌توان روی ظرفیت و زیرساخت‌های آن برای نهادهای مالی مهاجر هم حساب کرد.
    3- پاریس: این شهر را می‌توان میزبان سنتی و کلاسیک هر نهادی که به اروپا مربوط می‌شود دانست. به این نوستالژی، میزبانی نهادهای مالی با ارزش بیش از 5/2 میلیارد یورو را هم اگر بیفزایید نتیجه معلوم است.
    4- دوبلین: این شهر اروپایی همین حالا هم در زمینه میزبانی شرکت‌ها در حوزه تکنولوژی و کامپیوتر و ارتباطات، رقیب مهمی برای لندن محسوب می‌شود. علاوه بر این، انگلیسی‌زبان اصلی دوبلین است و نهادهای مهاجر دیگر با زبان محلی شهر و ساکنان آن مشکلی نخواهند داشت.
    5- برلین: پایتخت بزرگ‌ترین، قوی‌ترین و مهم‌ترین اقتصاد اتحادیه، بدون شک می‌تواند و باید گزینه مهمی برای جانشینی محسوب شود. علاوه بر این در میان شهرهای یکدست اروپایی صحنه رنگارنگ فرهنگی برلین که به یمن مهاجران شکل گرفته، در کنار اجاره‌های نسبتاً ارزان آن، برلین را به گزینه‌ای جذاب برای بانک‌های مهاجر تبدیل می‌کند.
    6- آمستردام: علاوه بر توریستی بودن و داشتن زیرساخت‌های لازم، برخورداری از زیرساخت بسیار قوی مخابراتی و اینترنتی برای تبادل داده‌ها و اطلاعات، مزیتی است که آمستردام را به این فهرست وارد کرده است.
    7- ادینبورو: رهبران اسکاتلند در همین چند روز اعلام کرده‌اند به شدت خواهان باقی‌ ماندن در اتحادیه اروپا هستند و برای دستیابی به این مهم حاضرند مجدداً همه‌پرسی استقلال از انگلستان را برگزار کنند. به بر اساس این گزارش، در سال 2014 این همه‌پرسی برگزار شد و در آن زمان حدود 56 درصد از شهروندان اسکاتلند مخالف استقلال از انگلستان بودند اما در این شرایط جدید برگزاری مجدد همه‌پرسی می‌تواند اوضاع را تغییر دهد. در صورتی که اسکاتلند در اتحادیه باقی بماند، با توجه به زبان، محیط و کم بودن فاصله فیزیکی، ادینبورو می‌تواند گزینه بسیار مهمی برای جانشینی لندن محسوب شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی