عصر بازار

نمایندگان مجلس برای رفع بیکاری و مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنند

عصر اعتبار- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: مردم به دلیل مشکلات اقتصادی با سختی زندگی می کنند لذا نمایندگان باید مهمترین اولویت خودرا رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری قرار دهند.

نمایندگان مجلس برای رفع بیکاری و مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در جلسه با مجمع نمایندگان که در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین برگزار شد اظهار داشت: مشکلات اقتصادی مردم در شرایط کنونی جدی است و بسیاری از مردم در شرایط سختی زندگی می‌کنند و باید از ظرفیتِ اختیارات و توانمندی‌ خودمان برای مبارزه با بیکاری استفاده کنیم.

    عابدینی بیان کرد: وضعیت اشتغال بسیار وخیم است و پیگیری مسائل و مشکلات منطقه‌ای، استانی، کشوری و جهانی وظیفه هر نماینده‌ای است که باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

    نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت:به برکت ایمان و اعتقاد نمایندگان می‌توانیم پایه‌گذار وحدت و انسجام مردمی باشیم اما اگر بین نمایندگان مجلس و سایر مدیران اختلافی ایجاد شود به جامعه نیز سرایت می‌کند و  روند فعالیتها را متوقف می کند.

    امام‌جمعه قزوین یادآورشد: اگر وحدت ما مبنای دینی داشته باشد، هر روز محکم‌تر می‌شود، در غیر این صورت اتحاد ماندگار و پایدار نخواهد بود و نمی توانیم وظیفه خود را انجام دهیم.

    وی توجه به مشکلات اقتصادی مردم را اصلی‌ترین وظیفه نمایندگان دانست و افزود: مشکلات اقتصادی و بیکاری هنوز به درد مشترک همه مسئولان تبدیل نشده اما لازم است با جدیت رفع مشکلات حوزه اقتصاد و اشتغال در دستور کار همه مسئولان قرار گیرد و دغدغه اصلی همه شناسایی فضای تهدید کننده اشتغال و بررسی فرصت ایجاد اشتغال باشد.

    امام‌جمعه قزوین اقتصاد مقاومتی را راهکار بهبود فضای کسب و کار دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید با حساسیت بیشتری مورد توجه مسئولان قرار گیرد و مدیران در اجرای آن پیشگام باشند.

    وی نظارت بر اجرای قانون و سالم‌سازی فضای زندگی مردم، به‌جای آدم محوری و پارتی‌بازی و رانت‌خواری را از دیگر وظایف نمایندگان عنوان کرد.

    نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: عده زیادی از مردم به خاطر مشکلات اقتصادی و اشتغال به نمایندگان مراجعه می‌کنند و درصد زیادی نیز به دفتر ما مراجعه دارند که نشان می دهد اوضاع اقتصادی و اشتغال در جامعه نابسامان است و باید هر چه سریع‌تر برای رفع آن اقدام جدی صورت گیرد.

    آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: اگر به قیامت اعتقاد داریم باید به دستورات دینی و قرآنی توجه کنیم زیرا همه ما نیازمندتذکرات قرآنی هستیم و در مسئولیت‌ هایی که بر عهده ما قرار گرفته، اگر بخواهیم به خواسته‌های دیگران تن دهیم، به انحراف خواهیم رفت و در قیامت خسران خواهیم دید.

    نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: اگر دستوری که از بالا دست به مسئولی ابلاغ می‌شود برخلاف مبانی دینی و الهی باشد نباید آن را بپذیریم زیرا اگر خلاف آن عمل کنیم در قیامت نمی‌توانیم پاسخگوی اشتباه و خطای خود باشیم.

    داود محمدی: پروژه شتابگر ملی، استان قزوین را به مرکز مرجعیت علمی در خاورمیانه تبدیل می‌کند

    در این جلسه داود محمدی، رییس مجمع نمایندگان استان قزوین اظهار کرد: بسیاری از مشکلات کسانی که به دفاتر ما مراجعه می‌کنند در حوزه اشتغال و معیشت است و متأسفانه حجم زیاد مراجعات مردم به دفاتر گویای ان موضوع است که باید برای رفع بیکار همت کنیم.

    وی تصریح کرد: باید با محوریت نماینده ولی‌فقیه در استان کارها را با جدیت پیش ببریم و رفع مشکلات اقتصادی مردم را در اولویت قرار دهیم.

    رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید تذکر و انتقاد نماینده ولی‌فقیه در استان را بپذیریم و در راستای رفع دغدغه‌های ایشان که درواقع دغدغه‌های نظام و مردم است، حرکت کنیم.

    نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: بررسی و حل مشکلات استان با حضور مدیران کل یکی از اهداف جلسات مجمع در سال جاری خواهد بود و هر زمانی لازم باشد که موضوعی زودتر از زمان جلسات مورد بررسی قرار گیرد، جلسه مجمع را تشکیل خواهیم داد.

    وی گفت: امسال موضوع کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی، اشتغال و معضلات اقتصادی و رسیدگی به پروژه‌های مهمی چون انتقال آّب از سد طالقان و احداث دو سد برای تأمین آب شرب و کشاورزی در اولویت کاری نمایندگان خواهد بود.

    محمدی اضافه کرد: پروژه مهم شتابگر ملی یا چشمه نور ایران که استان را به مرکز مرجعیت علمی در خاورمیانه تبدیل می‌کند نیز در حال پیگیری است.

    بهمن طاهرخانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار با انتقاد از دیدگاه برخی از مدیران کل استان، گفت: بسیاری از مدیران کل، دیدگاه استانی ندارند و توجه آن‌ها تنها به مرکز استان معطوف شده است.

    وی بیان کرد: برخی از مدیران در سال حتی یک‌ بار هم به شهرستان‌ها مراجعه نمی کنند ‌تا از وضعیت عملکرد مدیران زیر مجموعه خود مطلع شوند.

    طاهرخانی توجه جدی به حوزه فرهنگ را از اولویت‌های خود در مجلس دانست و تأکید کرد: تا زمانی که موضوع فرهنگ سرو سامان پیدا نکند ومورد توجه جدی نباشد پیشرفتی در سایر حوزه‌ها نخواهیم داشت.

    روح‌الله بابایی صالح، نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم در این شهرستان‌ از مدیران خواست برای رفع مشکلات مردم تلاش بیشتری کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو