عصر بازار

از فردا شنبه در بورس تهران آغاز می شود؛

پذیره‌نویسی نخستین صندوق قابل معامله با درآمد ثابت

عصر اعتبار- پذیره‌نویسی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در اوراق بهادار با درآمد ثابت در بورس با نماد "پارند" از فردا آغاز می‌شود.

پذیره‌نویسی نخستین صندوق قابل معامله با درآمد ثابت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، رضا عیوض‌لو کارشناس بازار سرمایه، زمان پذیره‌نویسی نخستین صندوق قابل معامله با درآمد ثابت با نماد "پارند" را 19 تا 23 تیرماه عنوان کرد و در مورد موضوع فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری پارند پایدار سپهر گفت: موضوع فعالیت این صندوق، سرمایه‌گذاری در انواع اوراق بهادار با درآمد ثابت، سپرده‌ها و گواهی‌های سپرده بانکی است.

    معاون بانکداری اختصاصی تامین سرمایه سپهر درباره ارکان صندوق هم گفت: مدیریت و بازارگردان صندوق شرکت تامین سرمایه سپهر و متولی آن شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی است.

    وی هدف از تشکیل این صندوق را جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و تشکیل سبدی از دارایی‌های با درآمد ثابت و مدیریت این سبد عنوان کرد و ادامه داد: خرید و فروش واحدهای سرمایه‌گذاری پس از دوره پذیره‌نویسی اولیه در بورس اوراق بهادار تهران و به  واسطه کارگزاران دارای مجوز انجام  می‌شود.

    این کارشناس بازار سرمایه با  اشاره به مزیت‌های متعدد انباشته ‌شدن سرمایه در صندوق نسبت به سرمایه‌گذاری انفرادی گفت: نکته اول تقسیم هزینه به‌کارگیری نیروهای متخصص، گردآوری و تحلیل اطلاعات و گزینش سبد بهینه اوراق بهادار بین همه‌ سرمایه‌گذاران است، به نحوی که سرانه هزینه هر سرمایه‌گذار کاهش می‌یابد.

    انجام کلیه حقوق اجرای مربوط به صندوق از قبیل دریافت سود و کوپن اوراق بهادار و همچنین  امکان سرمایه‌‌گذاری مناسب و متنوع‌تر دارایی‌ها و بالطبع کاهش ریسک سرمایه‌گذاری دیگر مواردی بود که این مقام مسئول به آن اشاره کرد و گفت: صندوق‌های قابل معامله با توجه به ویژگی نقدشوندگی آنها تجربه موفقی در دنیا محسوب می‌شود.

    عیوض‌لو با بیان اینکه سرمایه‌گذاران با هر مبلغی می‌توانند نسبت به سرمایه‌گذاری در صندوق اقدام کنند،‌گفت: با توجه به ویژگی قابل معامله بودن واحدهای سرمایه‌گذاری، سهولت ورود و خروج برای سرمایه‌گذاران میسر شده است. این صندوق برای سرمایه‌گذارانی که در نظر دارند بخش یا تمامی دارایی‌های خود را در ابزار بدون ریسک سرمایه‌گذاری کنند، ابزار مطلوبی برای سرمایه گذاری است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی