عصر بازار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید:

نظام تامین مالی برای تولید محصولات راهبردی خرد ایجاد می شود

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از برنامه این صندوق برای ایجاد نظام تامین مالی تولید محصولات راهبردی خرد خبر داد و گفت: در این شیوه تولید محصولاتی چون فرش، صنایع دستی و سنگ های قیمتی تحت حمایت مالی قرار می گیرد.

نظام تامین مالی برای تولید محصولات راهبردی خرد ایجاد می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اصغر نوراله زاده  افزود: بر اساس تصمیم جدید هیات امنای صندوق کارآفرینی امید، برای نخستین بار صندوق هایی برای تولید محصولات راهبردی خرد ایجاد خواهد شد که مزیت رقابتی ایران در بازارهای جهانی به شمار می روند.
    وی با بیان اینکه آیین نامه مربوط به این اقدام در دست تدوین است، گفت: در این تصمیم صنایع خردی چون فرش، محصولات چرم، سنگ و انواع صنایع دستی و پوشاک که از نظام تامین مالی مناسبی برخوردار نیستند، تحت پوشش قرار گرفته و برای آنها صندوق های محصولی - صنفی ایجاد می شود.
    نوراله زاده با یادآوری سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و توجه به ایجاد کسب و کار، تاکید کرد: هر کسب و کاری که بانک ها آن را تامین مالی نکنند، صندوق کارآفرینی امید آماده کمک است.
    مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: این صندوق 15 هزار میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته که بخشی از آن به پرداخت وام ازدواج جوانان اختصاص یافته است و بقیه به حوزه کسب و کارهای خرد پرداخت می شود.
    به گفته ی وی، پارسال صندوق امید 51 هزار طرح را مورد حمایت مالی قرار داد که بخشی از پرداخت ها برای ایجاد اشتغال جدید و بخشی نیز برای جلوگیری از رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی بود.
    نوراله زاده، حمایت از تولید بازار محور را از راهبردهای این صندوق در پرداخت تسهیلات عنوان کرد و گفت: در پرداخت تسهیلات ابتدا به بازار محصول توجه می شود و سپس مزیت های رقابتی منطقه ای آن مورد بررسی قرار می گیرد.
    وی حمایت از شبکه توزیع محصولات دارای نشان ملی با هدف دسترسی بهتر مردم به کالاهای تولید داخل و کم شدن رغبت خرید کالای خارجی را از دیگر اولویت های این صندوق در پرداخت تسهیلات برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
    نوراله زاده می گوید، صندوق امید همچنین حمایت از موسسات خیریه اشتغالزا را در اولویت خود قرار داده است تا فعالیت های خود را به جای پرداخت های نقدی و غیرنقدی به نیازمندان، به سمت توانمندسازی این قشر سوق دهند.
    وی گفت: تاکنون با 150 موسسه خیریه برای توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش تفاهم صورت گرفته است و برخی از این موسسات به قدری در این راه موفق بوده اند که حتی محصولات خود را صادر کرده اند.
    مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید راه اندازی صندوق های خرد محلی را دیگر راهبرد مورد نظر برای تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: این صندوق ها با هدف ایجاد نظام تامین مالی مناسب در مناطق کمتر توسعه یافته ایجاد می شوند تا مشکل کارآفرینان در دسترسی نداشتن به منابع مالی برای رونق کسب و کار مرتفع شود.
    نوراله زاده تاکید کرد: پارسال صندوق امید 600 صندوق محلی را در روستاها ایجاد کرد و افراد را تحت پوشش و توانمندسازی قرار داد که شهریور ماه امسال آنها اولین دوره وام دهی را انجام می دهند و بنا داریم تا شهریور ماه سال آینده 900 صندوق محلی دیگر ایجاد کنیم.
    به گزارش ایرنا، صندوق کارآفرینی امید (صندوق مهر امام رضا(ع) سابق) تنها نهاد مالی تخصصی با ابعاد کامل حمایتی در کشور است ‏که ‏در دو زمینه تامین مالی خرد و حمایت از کسب و کارهای خرد به صورت کاملاً تخصصی فعالیت می‏ کند. این صندوق به عنوان بزرگترین صندوق حمایتی از فعالیت های کارآفرینانه در مقیاس خرد در سال‌های اخیر، فعالیت‌های خوبی در راستای توسعه فرهنگ اعتبارات خرد در کشور انجام داده است. از جمله با ایجادبیش از 700 هزار فرصت شغلی جدید، توانسته کمک خوبی به ارتقای کارآفرینی در سطح خرد کند. از جمله برنامه های بسیار اساسی و نوآورانه (در ایران) که به تازگی در این صندوق در دستور کار قرار گرفته و وارد فاز اجرا شده، گذار از پرداخت های انفرادی به پرداخت های شبکه ای، ایجاد زنجیره های ارزش، برندسازی و پرداخت در قالب زیرشاخه های شبکه فروش برندها و مواردی از این دست برای حصول از پایداری کسب و کارها و به تبع آن تثبیت چرخه بازپرداخت با توجه به فزونی مستمر دایره تقاضا است.
    ماموریت صندوق کارآفرینی امید تجهیز سپرده های خرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمندسازی آنان و کمک در ایجاد کسب و کارهای خرد کم سرمایه و کاربر با محوریت فعالیت های کارآفرینانه، نیازهای منطقه ای، توسعه کسب و کارها با محور فناوری اطلاعات بر اساس شیوه های جهانی شبکه سازی کسب و کارهای بازارمحور نظیر خوشه ها و زنجیره های ارزش در کشور برای اطمینان از پایداری کسب و کارها و هدفمندی تسهیلات پرداختی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو