عصر بازار

ایران و بلاروس توافق افزایش همکاری های علمی و فناوری امضا می کنند

عصر اعتبار- ایران و بلاروس در چارچوب برنامه ششمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های آموزشی، علمی و فناوری دو کشور در مینسک، توافق ها و تفاهم های نهایی شده در مذاکرات را امضا خواهند کرد.

ایران و بلاروس توافق افزایش همکاری های علمی و فناوری امضا می کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، براساس دستور کار مذاکرات سه روزه هیات ایرانی به ریاست محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با همتایان بلاروسی خود در مینسک، افزایش روابط و همکاری های دوجانبه در این حوزه بررسی خواهد شد.
    بنا به اعلام امروز (شنبه) بخش دیلماسی رسانه ای سفارت ایران در بلاروس، تهران و مینسک با برنامه ریزی گسترده در صدد استفاده از تجربیات متقابل بویژه در حوزه های آموزشی بویژه دانشگاهی، فناوری های پیشرفته و همچنین ارتقای سطح روابط علمی هستند.
    هیات های دو کشور همچنین در مذاکرات خود که از چهارشنبه هفته جاری آغاز خواهد شد، افزون بر بررسی موارد از قبل برنامه ریزی شده برای نهایی کردن آن، عرصه های جدید همکاری در حوزه های علمی و فناوری را براساس نقشه راه توسعه روابط دو کشور بررسی خواهند کرد.
    ایران و بلاروس 15 اردیبهشت ماه سال جاری نقشه راه افزایش سطح روابط اقتصادی دو کشور از سالانه 75 میلیون دلار کنونی به 250 میلیون دلار تا پایان سال 2017 را در جریان نشست کمیسیون مشترک همکاری ها به ریاست محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و ویتالی وواوک وزیر صنایع بلاروس در مینسک امضا کردند.
    همچنین آلکساندر لوکاشنکو رییس جمهوری و آندری کابیکف نخست وزیر بلاروس ماه گذشته اعلام کردند که توسعه روابط از جمله اقتصادی با ایران در دستور کار همیشگی هیات دولت و سفارت این کشور در تهران قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی