عصر بازار

آغاز پذیره‌نویسی نخستین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله با درآمدثابت

عصر اعتبار- پذیره‌نویسی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در اوراق بهادار با درآمد ثابت (EFT) در بورس با نماد 'پارند' از امروز برای برای نخستین بار در تاریخ بورس تهران آغاز می‌شود.

آغاز پذیره‌نویسی نخستین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله با درآمدثابت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، رضا عیوض‌لو زمان پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری پارند پایدار سپهر را 19 تا 23 تیرماه عنوان کرد و گفت: موضوع فعالیت این صندوق، سرمایه‌گذاری در انواع اوراق بهادار با درآمد ثابت، سپرده‌ها و گواهی‌های سپرده بانکی است که مدیریت و بازارگردان آن، شرکت تامین سرمایه سپهر و متولی آن شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی است.
    این مقام مسئول، هدف از تشکیل این صندوق را جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و تشکیل سبدی از دارایی‌های با درآمد ثابت و مدیریت این سبد عنوان کرد و ادامه داد: خرید و فروش واحدهای سرمایه‌گذاری پس از دوره پذیره‌نویسی اولیه در بورس اوراق بهادار تهران و به واسطه کارگزاران دارای مجوز انجام می‌شود.
    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مزیت‌های متعدد انباشته ‌شدن سرمایه در صندوق نسبت به سرمایه‌گذاری انفرادی، خاطرنشان کرد: نکته نخست، تقسیم هزینه بکارگیری نیروهای متخصص، گردآوری و تحلیل اطلاعات و گزینش سبد بهینه اوراق بهادار بین همه‌ سرمایه‌گذاران است، به گونه ای که سرانه هزینه هر سرمایه‌گذار کاهش می‌یابد.
    وی ادامه داد: انجام همه حقوق اجرای مربوط به صندوق از قبیل دریافت سود و کوپن اوراق بهادار و همچنین امکان سرمایه‌‌گذاری مناسب و متنوع‌تر دارایی‌ها و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری دیگر مواردی بود که این کارشناس بازار سرمایه به آن اشاره کرد.
    معاون بانکداری اختصاصی تامین سرمایه یادآور شد: صندوقهای قابل معامله با توجه به ویژگی نقدشوندگی آنها، تجربه موفقی در دنیا محسوب می شوند.
    عیوض‌لو با بیان اینکه سرمایه‌گذاران با هر مبلغی می‌توانند نسبت به سرمایه‌گذاری در صندوق اقدام کنند،‌ گفت: با توجه به ویژگی قابل معامله بودن واحدهای سرمایه‌گذاری، سهولت ورود و خروج برای سرمایه‌گذاران میسر شده است.
    وی این صندوق را برای سرمایه‌گذارانی که در نظر دارند بخش یا تمامی دارایی‌های خود را در ابزار بدون ریسک سرمایه‌گذاری کنند، ابزاری مطلوب توصیف کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی