عصر بازار

کارشناس انگلیسی:

توقیف ۲میلیارد دلار پول ایران توسط آمریکا واقعاً دزدی خیابانی بود

عصر اعتبار- یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به توقیف ۲میلیارد دلار دارایی ایران توسط آمریکا گفت: آمریکا نمی‌خواهد درباره این پول مطابق توافقاتی که درباره تحریم‌ها انجام داده رفتار کند. وزیر خارجه ایران به‌درستی این اقدام را «دزدی خیابانی» توصیف کرده است.

توقیف ۲میلیارد دلار پول ایران توسط آمریکا واقعاً دزدی خیابانی بود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری تسنیم، تونی گوسلینگ کارشناس مسائل بین الملل در انگلیس با اشاره به توقیف 2 میلیارد دلار دارایی ایران توسط آمریکا به‌بهانه حمله به نظامیان آمریکا در بیروت گفت: «اکنون که تحریم‌ها کاهش یافته، (آمریکا) به‌جای بازگرداندن پول ایران می‌خواهد آن را بدزدد. آمریکا نمی‌خواهد درباره این پول مطابق توافقاتی که درباره تحریم‌ها انجام داده رفتار کند. وزیر خارجه ایران کاملاً به‌درستی این اقدام را «دزدی خیابانی» توصیف کرده است».

    وی افزود: بمب‌گذاری‌ای که آمریکایی‌ها بابت آن غرامت می‌خواهند در سال 1983 در بیروت انجام شده و موجب مرگ حدوداً 250 سرباز آمریکایی و مجروح شدن 150 تن دیگر شده است. این تلفات سنگینی است اما مدارکی در دست نیست که آمریکایی‌ها با استفاده از آن مسئولیت این انفجار را به‌عهده ایران قرار دهند. این بخشی از جنگ داخلی لبنان بوده که در آن صدها هزار نفر کشته شده‌اند.

    گوسلینگ گفت: بنابراین هرچند این اتفاق وحشتناکی بوده، اما مانند قطره‌ای در میان اقیانوس است. یک جنگ داخلی طولانی بوده که آمریکایی‌ها هم در آن آسیب دیده‌اند... بنابراین من فکر می‌کنم این یک راه دیگر از جنگ تبلیغاتی علیه ایران و مسلمانان است... من فکر می‌کنم ایران کاملاً حق دارد که این قضیه را به دیوان بین المللی دادگستری ارجاع دهد».

    وی با اشاره به سوابق قبلی متهم کردن کشورها از سوی آمریکا بابت بمب‌گذاری و توقیف دارایی‌ها گفت: «سابقه خیلی بدی در این باره وجود دارد و تقریباً همین اتفاق درباره لیبی رخ داده است. دارایی‌های لیبی قبل از تجاوز به این کشور و سرنگونی قذافی توقیف شد و سپس مقادیر زیادی از این پول به‌یک‌باره ناپدید شد. این همان‌طور که وزیر خارجه ایران گفته، در همه جای جهان برای هر کسی که ماجرا را می‌بیند مانند یک دزدی خیابانی است».

    وی افزود: «اکنون همه نگاه‌ها به لاهه و دیوان بین المللی دادگستری خواهد بود تا شاهد عدالت واقعی باشیم، نه اینکه آمریکایی‌ها خودشان حکم صادر کنند و مانند دزدها اموال دیگران را توقیف کنند».

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو