عصر بازار

با ابلاغ شورای جهانی صنایع دستی؛

مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ‌های قیمتی انتخاب شد

عصر اعتبار- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: انتخاب مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ‌های قیمتی به ما ابلاغ شده است.

مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ‌های قیمتی انتخاب شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حسین زارع صفت  ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: اعلام رسمی این خبر توسط معاون صنایع دستی کشور انجام شده است ولی درصدد آن هستیم که طی حداکثر یک ماه آینده جشنی با حضور نمایندگان شورای جهانی صنایع دستی برگزار کنیم تا طی آن برنامه، گواهی‌نامه این ابلاغ را دریافت کنیم.

    وی ادامه داد: وقتی موضوعی به صورت جهانی اعلام می‌شود نشان دهنده وضعیت ویژه آن شهر در آن زمینه است و تعاملات بیشتری با سایر کشور‌ها انجام می‌گیرد و مسئولین در آن بخش تمرکز بیشتری خواهند داشت تا نیاز‌های لازم را فراهم کنند.

    مدیرکل صنایع دستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شهر جهانی شدن در زمینه سنگ‌های قیمتی یک فرصت بسیار عالی برای مشهد است که می‌تواند مکمل قسمت زیارتی و گردشگری شود.

    وی درباره اهداف کلی این طرح عنوان کرد: بر اثر این رویداد در حوزه آموزش، فرآوری سنگ‌های قیمتی، حوزه طراحی، حوزه تنوع تولید و حوزه صادرات با اتصال به بازار‌های جهانی شاهد نتایج خوبی خواهیم بود.

    حسین زارع صفت ادامه داد: جهت‌گیری ما به صورتی است که الزاماتی که یک شهر جهانی دارد را فراهم کنیم و به استاندارد‌های بین‌المللی نزدیک شویم تا از ظرفیت‌های استان به نحو مطلوبی بهره ببریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی