عصر بازار

افخمی‌راد از وعده ویتنام برای گسترش تجارت با ایران خبر داد:

تاکید بر برقراری روابط کارگزاری بانکی تا تسهیل در صدور روادید

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران که به منظور شرکت در دومین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ویتنام به این کشور سفر کرده بود، گفت: در این نشست بر گسترش روزافزون روابط تجاری تهران و هانوی تاکید شد.

تاکید بر برقراری روابط کارگزاری بانکی تا تسهیل در صدور روادید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، ولی‌ا... افخمی‌راد با اعلام این خبر گفت: ضرورت برداشتن موانع موجود در مسیر تجارت ایران و ویتنام و وعده تسهیل تجارت برای تحقق هدف دو میلیارد دلاری تعیین شده از سوی روسای جمهور دو کشور از جمله موضوعات مورد تاکید از سوی مسئولان ویتنامی بود.

    وی همچنین خاطرنشان کرد: سیستم بانکی ویتنام برای حل مشکل کارگزاری بین بانک‌های دو کشور علاقه‌مند است و این علاقه‌مندی از سوی وزیر کشاورزی ویتنام که رییس اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور نیز بود مورد تاکید قرار گرفت.

    افخمی‌راد اظهار داشت: مسئولان ویتنامی در این نشست به تسهیل صدور ویزا برای تجار ایرانی به عنوان گامی در جهت افزایش حجم تجارت بین دو کشور تاکید داشتند و اعلام کردند که این موضوع جزو کارهای مهمی است که با جدیت مورد پی‌گیری قرار خواهد گرفت.

    به گفته افخمی‌راد بررسی چگونگی انعقاد توافق‌نامه تجارت ترجیحی بین ایران و ویتنام نیز از موضوعات مورد علاقه طرفین بود که در اجلاس کمیسیون مشترک به بحث گذاشته شد.

    وی عنوان کرد: در روز پایانی اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ویتنام نیز یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های مسائل بانکی، موافقتنامه تجارت ترجیحی، تبادل کالا، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، تبادل هیات‌های تجاری و... به امضا رسید.

    به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، پس از نخستین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ویتنام در مهرماه سال 93، دومین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور 14 و 15 تیرماه سال جاری به ریاست ولی‌ا... افخمی‌راد رییس سازمان توسعه تجارت ایران و وزیر کشاورزی ویتنام در هانوی برگزار شد.

    در سفر هیات تجاری ایران به ویتنام هیات ده نفره‌ای از بخش دولتی و خصوصی شامل شرکت‌های فعال در زمینه پتروشیمی، صنعت فرش ماشینی، صنعت ساختمان، خشکبار، صادرکنندگان قیر، بازرگانی دولتی و برخی مسئولان بانک مرکزی افخمی‌راد را همراهی می‌کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو