عصر بازار

زاغ زنی دخترجوان دربانددزدان سریالی پایتخت/متهمان را شناسایی کنید

عصر اعتبار- دختر جوان زاغ زن باند دزدان سریالی تهران بود که با خونسردی خودروهای طعمه هایشان را هدف دستبرد قرار می دادند. پلیس در صحنه تعقیب و گریز یکی از مجرمان را از ناحیه پا هدف قرار داد و وی کشته شد.

زاغ زنی دخترجوان دربانددزدان سریالی پایتخت/متهمان را شناسایی کنید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرنگار مهر، 28 اردیبهشت ماه امسال ماموران گشت آشکار پلیس آگاهی تهران در اتوبان امام علی ( ع) با رفتارهای مرموز 3 سرنشین یک مزدا 3 روبرو شدند و با بررسی پلاک این خودرو پی بردند به تازگی سرقت شده است.

    کارآگاهان به راننده مزدا 3 دستور ایست دادند و با فرار خطرناک وی همراه با حرکات نمایشی روبرو شدند.

    پس از یک تعقیب و گریز طولانی و بی اعتنایی راننده به شلیک چندین تیر هوایی سرانجام ماموران در خیابان شهید رجایی لاستیک خودروی مزدا 3 را هدف قرار دادند که خودرو به گاردریل برخورد کرده و متوقف شد.

    ماموران دیدند که هر سه سرنشین خودرو می خواهند با پای پیاده فرار کنند که توانستند یکی از آنها به نام "رضا . ح" را از ناحیه ران پا هدف گلوله قرار داده و دو همدست وی به نام های "فرزین . د" و "محمدرضا . س"را هم به دام اندازند .

    رضا که خونریزی شدیدی داشت با اورژانس به بیمارستان انتقال یافت و با وجود اقدامات پزشکی خیلی زود تسلیم مرگ شد.

    در شاخه دیگر ماموران در بازرسی از خودرو با اموال سرقتی زیادی روبرو شدند و با دستور دادیارشعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران ، تیمی از اداره بیستم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شد تا رده از اقدامات باندی این تبهکاران بردارد.

    در مرحله بازجویی ها "فرزین" اعتراف کرد که مزدا3 را یک ساعت پیش از برخورد با گشت پلیس آگاهی ، از یکی از دزدان سابقه دار و حرفه ای در زمینه سرقت خودرو به نام "حسن . م"تحویل گرفته بودند و دو دوستش نیز برای تفریح همراه وی بوده اند. .

    "فرزین . د" با اقرار به همدستی با "حسن . م فاش کرد دیگر اموال سرقتی را با واسطه گری محمدرضا . س به رضا . ح که با گلوله پلیس کشته شده است فروخته بود.

    بدین ترتیب تحقیقات گسترده ای در دستور کار تیم پلیسی قرار گرفت تا اینکه سه مالخر حرفه ای به نام های "سلیمان و حسن . ی" دو برادر و "جعفر . ص" دستگیرشدند و در بازرسی از انبار مخفی آنها در منطقه خلازیر مقدار زیادی اموال سرقتی به دست آمد.

    هر 3 مالخر اقرار کردند همه اموال را از "حسن . م" 30 ساله که یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه ای در زمینه سرقت خودرو است خریده اند.

    با شناسایی حسن . م به عنوان یکی از دزدان اصلی و سرکرده گروه کارآگاهان موفق به شناسایی پاتوق "حسن . م" در منطقه خلازیر شدند .

    همین کافی بود تا این محل تحت مراقبت نامحسوس پلیسی قرار گیرد و سرانجام کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که "حسن . م" به همراه سه نوچه اش با محموله ای از اموال سرقتی به منطقه خلازیر رفته است با اجرای طرح مهار ، "حسن . م" به همراه مسعود 47 ساله ، اسماعیل 35 ساله و یک زن 25 ساله با نام رها پس از تیراندازی پلیس دستگیر شد و این در حالی بود که آنها با دو خودروی پراید و کلی اموال سرقتی به پاتئقشان رفته بودند تا آنها را به فروش برسانند.

    حسن خیلی زود اعتراف کرد از خودروهای سواری بویژه پژو 206 در مناطق شرق و شمال شرق تهران سرقت می کردند .

    وی در خصوص شیوه و شگرد سرقت ها نیز گفت پس از تاریکی هوا برای عادی نشان دادن اوضاع ، رها با حضور در محل سرقت ها به عنوان زاغ زن حضور داشته ودر این زمان سایر اعضای گروه با استفاده از تاریکی هوا اقدام به انجام سرقت های خود کرده و پس از آن با خودروهای سرقتی از محل متواری می شدند

    "حسن . م" در ادامه به خودروهای پراید ، هیوندا ، مزدا 3 و پژو 206 اقرار کرد که با خواهر زاده 25 ساله اش به نام "محسن . این سرقت ها را انجام داده است .

    "حسن . م" در خصوص شیوه و شگرد سرقت خودروها نیز به کارآگاهان عنوان داشت : "هر بار که تصمیم به تغییر خودروها می گرفتیم ، من به همراه محسن با یک خودروی سرقتی که چندین روز از آنها – به همراه سایر اعضای گروه - برای انجام سرقت های داخل خودرو استفاده شده بود اقدام به پرسه زنی و چرخیدن در کوچه و خیابان های خلوت می کردیم ؛ زمانیکه یک خودروی تک سرنشین را در حال بیرون آمدن از داخل پارکینگ مجتمع های مسکونی مشاهده می کردیم ، به آنها نزدیک شده و در یک با استفاده از غفلت راننده بویژه در زمان پیاد ه شدن از خودرو جهت بستن در پارکینگ اقدام به سرقت خودروی جدید می کردیم و خودروی قبلی را در همان محل سرقت رها می کردیم " .

    با اعتراف "حسن . م" به سرقت های زنجیره ای بویژه در تجریش ، سیدخندان ، دربند ، سهروردی ، نواب و ... دستگیری خواهرزاده اش نیزدر دستور کار قرار گرفت اما در تحقیقات پلیسی مشخص شد که "محسن . الف" با اطلاع از دستگیری دایی اش ، از مخفیگاهش متواری شده است .

    سرانجام با اقدامات پلیسی مخفیگاه "محسن . الف" در منطقه پاکدشت شناسایی و کارآگاهان آنجا را محاصره کردند اما "محسن . الف" با اطلاع از حضور کارآگاهان در محل اقدام به فرار از طریق پشت بام کردو کارآگاهان با هدف قرار دادن پای او این دزد را به دام انداختند.

    همزمان با دستگیری "محسن . الف" و در بازرسی از مخفیگاهش ، یک پرشیای سرقتی و همچنین چند ین لپ تاپ به همراه مقادیر زیادی از لوازم سرقتی خودرو به دست آمد.

    سرهنگ کارآگاه صفدر جانپرور ، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجا به شگرد دزدان دادیار پرونده خواستار انتشار تصاویر اعضای باند شده است تا کسانیکه در دام آنها افتاده اند به اداره بیستم پلیس آگاهی تهران در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند ".

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو