عصر بازار

سه فرصت بزرگ در برابر صنعت بیمه

عصر اعتبار- بیمه گزاران نیز زیرساخت ­ها از جذابیت بالایی برخوردارند، زیرا در طولانی مدت بازگشت سرمایه آن­ ها، تضمین­ شده ­تر است.

سه فرصت بزرگ در برابر صنعت بیمه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از صنعت بیمه، شرایط سختی است و به خاطر مخاطرات و ریسک های موجود در حوزه­ های بیمه های سنتی، سرمایه زیادی در حال فرار از این بخش هستند. با این حال، "تارمان شانموگاراتنام" معاون نخست وزیر و رئیس اداره پولی سنگاپور در سخرانی افتتاحیه اجلاس جهانی بیمه (GIF) می گوید، "گزینه های قبال اعتنایی برای رشد در بازارهای نوظهور آسیا وجود دارد"؛ او بر سه فرصت بزرگ و جدید انگشت می گذارد:

    تامین مالی زیرساخت ها:

    این فرصت عظیم و بزرگی در سراسر قاره آسیا محسوب می­شود. در تمامی حوزه ­های زیرساختی، شاهد افزایش نیازها هستیم و از این گذشته، نیاز برای رفع موانع رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی رو به فزونی است. این حوزه ­ها که به شکل سنتی توسط دولت ها و بانک­ ها تامین مالی می ­شدند، در حال حاضر برای تامین مالی با موانع و مشکلاتی مواجه شده و قادر نخواهند بود منابع مالی برای توسعه زیرساخت ­های خود در آینده را تامین کنند. به همین خاطر نهادهایی که به صورت بلندمدت در صنعت بیمه سرمایه‌ گذاری می­ کنند، از قبیل شرکت ­های بیمه اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده ­اند. برای بیمه گزاران نیز زیرساخت ­ها از جذابیت بالایی برخوردارند، زیرا در طولانی مدت بازگشت سرمایه آن­ ها، تضمین­ شده ­تر است.

    در حال حاضر، در سطح جهان در خصوص طراحی چارچوب ­های سرمایه ­گذاری بلندمدت برای زیرساخت ­ها، بازنگری ­هایی صورت گرفته است.

    معاون نخست‌وزیر سنگاپور در این رابطه می ­گوید: «قانون­گذاران اروپایی به منظور تامین منابع مالی تضمین ­شده برای سرمایه ­گذاری ­های بلندمدت، ­در حال رایزنی نزدیک با فعالان صنعت بیمه ­هستند. ما باید هزینه ریسک برای نقدینگی بیمه­ گذاران از جمله سرمایه ­گذاری در زیر ساخت ها را کاهش دهیم. امیدوارم قانون گذاران در سراسر جهان به چنین درکی برسند.»

    بیمه بلایای طبیعی

    هزینه اقتصادی بلایای طبیعی در حال افزایش است که می­توان آن را پیامد رشد اقتصادی، تسریع شهرنشینی و وقوع بیشتر فجایع طبیعی دانست. تا به حال، متاسفانه بیمه بلایای طبیعی بسیار اندک بوده است که بخشی از آن، به عدم آگاهی بر می گردد و بخشی نیز به حفره ­ها و رخنه‌های اطلاعاتی. در حال حاضر، قیمت ­گذاری ریسک­ ها و مخاطرات برای بیمه ­گزاران دشوار است که بر پیچیدگی این مساله افزوده است.

    با این حال، مساله تقطیع و عدم پیوستگی بازارهای آسیایی و شکاف و رخنه های اطلاعاتی را می ­توان تا حد زیادی برطرف کرد. می ­توان با گردآوری داده ­ها، روند بیمه ­گزاری در قبال فجایع و بلایای طبیعی را تسهیل کرد. همکاری بخش دولتی با بخش خصوصی، ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی غنی ­تر در مورد بلایای طبیعی را به دنبال داشته و توانایی بیمه ­گزاران در تخمین و برآورد بهتر هزینه ­ها را افزایش می ­دهد.

    بیمه فضای سایبر

    احتمالا بازار دیجیتال آسیا دارای سریع ­ترین نرخ رشد در سراسر جهان است. با این حال، این مساله به معنای افزایش هزینه های حملات سایبری نیز هست که یک مشکل جهانی محسوب می ­شود و به یک منطقه جغرافیایی خاص نیز محدود نمی شود.

    فراوانی، پیچیدگی و جسارت هکرها در حملات مجازی رو به افزایش است. به همین ترتیب، تقاضا برای بیمه در این حوزه نیز رو به فزونی گذاشته است. البته مساله فقط بر سر حفاظت از اطلاعات و داده ها نیست بلکه تجار و صاحبان کسب و کار نیز خواهان این هستند تا با افزایش انعطاف پذیری خود، بتوانند به سرعت خود را در برابر رخنه ­ها و نشت ­های اطلاعاتی بازیابی و بازسازی کنند.

    با این حال، بازار بیمه سایبری هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد و نیازمند توسعه و گسترش است. هنوز اطلاعات مورد نیاز برای بیمه کردن این تهدیدهای نوظهور کافی نیست و در خصوص اهمیت بیمه به عنوان یک راه مقابله با حملات سایبری آگاهی زیادی وجود ندارد. تسهیل و تسریع جمع ­آوری و الگوسازی نظام مند از ریسک های سایبری، نیازمند همکاری و همراهی در میان دست اندرکاران صنعت بیمه، دولت و دانشگاهیان است. شانموگاراتنام با اشاره به یک طرح ابتکاری در سنگاپور با عنوان «پروژه مدیریت ریسک سایبری» (CyRiM)، می گوید: «ما برای بیمه کردن ریسک های سایبری، می­ توانیم پایگاه داده ­های موثق، روش­ شناسی ­های کارآمد و ابزارهای تحلیلی ایجاد کنیم.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو