عصر بازار

تغییر در سیستم خودرو مشمول جریمه می شود

عصر اعتبار- رئیس فرهنگ ترافیک پلیس راهور ایلام گفت: خواباندن فنر خودرو و دودی کردن شیشه‌ی اتومبیل تخلف است و به ترتیب ۳۰ و ۵۰ هزار تومان جریمه دارد.

تغییر در سیستم خودرو مشمول جریمه می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سروان «ابوالفضل  خانجانی» در مورد نحوه‌ی برخورد قانون پلیس با تغییر وضعیت خودها، اظهار کرد: هرگونه تغییر در ظاهر چه داخل و چه بیرون خودرو ممنوع بوده و با مشاهده پلیس اعمال قانون می‌شود.

    وی بابیان اینکه طبق ماده 207 جرائم راهنمایی و رانندگی نصب هرگونه اعلائم، نقش، آگهی، عبارت و ترمیم نقوش روی شیشه یا بدنه درونی و بیرونی خودروها ممنوع است، افزود: ماده 8 آیین‌نامه پلیس راهور هرگونه تبلیغ چه داخل و بیرون خودرو را هم ممنوع کرده و شرکت‌ها برای تبلیغ باید از پلیس راهور مجوز دریافت کنند.

    خانجانی ادامه داد: برابر جدول 2069 جرائم رانندگی مأموران پلیس راهور مجاز هستند برابر قانونی با این کد، خودروها را 30 هزار تومان جریمه کنند.

    رئیس فرهنگ ترافیک پلیس راهور ایلام با اشاره به اینکه تغییر در سیستم خودرو ازجمله خواباندن فنر، نصب اگزوز ماشین سنگین و بوق‌های نامتعارف به خصوص بوق بنزی که موجب بر هم خوردن استاندارد خودرو ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شود ممنوع است، تصریح کرد: با این‌گونه خودروها برابر بند 94 ماده یک و ماده 53 جرائم رانندگی پلیس آنان را اعمال قانون می‌کند.

    وی با تأکید بر اینکه دودی کردن شیشه خودروها به نحوی که سرنشینان خودرو معلوم نباشند تخلف و ممنوع است، خاطرنشان کرد: این تخلف برابر جدول 2114 تخلفات رانندگی 50 هزار توان جریمه دارد.

    خانجانی بابیان اینکه هرگونه بوق غیرضروری ممنوع و جریمه دارد، تصریح کرد: بوق زدن در رانندگی ابزاری برای اخطار، اعلام و هشدار به دیگران و عابران پیاده است که در موقع اضطرار باید مورداستفاده قرار گیرد و بوق زدن در شرایط غیرضروری همچون مسیرهای پرترافیک، بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی کاری غیراخلاقی و خلاف رفتار شهروندی است.

    وی اضافه کرد: پلیس در این‌گونه رفتار نامتعارف از سوی رانندگان طبق جدول جرائم رانندگی مجاز است راننده متخلف را 30 هزار تومان جریمه کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو