عصر بازار

اظهارنظر همتی درباره زمان پرداخت خسارت پتروشیمی بوعلی

عصر اعتبار- در روزهای گذشته پتروشیمی بوعلی در سانحه ای آتش گرفت و حدود ۶۰ میلیون یورو خسارت به این شرکت وارد شد. مدیرعامل بیمه مرکزی درباره زمان پرداخت خسارت می‌گوید پس از انجام برآوردها و اعلام مشتری، بیمه‌ها خسارت را پرداخت خواهند کرد.

اظهارنظر همتی درباره زمان پرداخت خسارت پتروشیمی بوعلی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، درباره بیمه پتروشیمی بوعلی اظهار کرد: کنسرسیومی از یازده شرکت بیمه، درگیر موضوع پتروشیمی بوعلی هستند که لیدر این بیمه ها، بیمه ایران است. بیمه ایران به عنوان راهبر 20 درصد از مبلغ خسارت را باید پرداخت کند و 40 درصد را بیمه های دیگر پرداخت می کنند. بقیه مبلغ برعهده بیمه مرکزی و حساب ویژه اتکایی است.
    وی با اشاره به مقدار خسارت پتروشیمی بوعلی گفت: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که حدود 60-70 میلیون یورو خسارت وارد شده است.
    او در پاسخ به اینکه آیا با پرداخت این خسارت رتبه بیمه‌ها تغییر خواهد کرد، توضیح داد: خیر، تغییر نمی کند چرا که هر کدام از 11 شرکت بیمه یک الی 3 درصد از خسارت را پرداخت می کنند و این مقدار مبلغ زیادی نمی شود. فقط دو یا سه شرکت بیمه هستند که درصد بیشتری را می پردازند که باید صورت هایی مالی شان بررسی شود تا بتوان در این مورد اظهار نظر کرد.
    رئیس کل بیمه مرکزی درباره دیگر شرکت های بیمه ای که باید خسارت پتروشیمی بوعلی را پرداخت کنند گفت: البرز، دانا، آسیا و ملت تعدادی دیگر از بیمه هایی هستند که با موضوع پتروشیمی بوعلی درگیر هستند.
    او درباره زمان پرداخت خسارت توسط بیمه‌ها نیز اظهار کرد: در روز گذشته همکاران من این موضوع را پیگیری کردند. به محض اینکه مشتری اعلام کند، سریعا مبلغ پرداخت خواهد شد.
    همتی افزود: بررسی‌های اولیه باید تمام شود و مقدار خسارت دقیقا مشخص شود بیمه ایران به عنوان راهبر در حال بررسی این موضوعات است.
    او درباره کل ارزش دارایی بیمه شده پتروشیمی خلیج فارس تصریح کرد: 13 میلیارد یورو کل ارزش دارایی های بیمه شده مربوط به پتروشیمی خلیج فارس است و برای هر حادثه شرکت های بیمه تا 500 میلیون یورو تعهد کرده‌اند.
    رئیس کل بیمه مرکزی درباره تبلیغات بیمه‌ها در رسانه‌ها نیز گفت: سیاست کلی من این است که برای توسعه فرهنگ بیمه تبلیغات در این زمینه صورت گیرد، امیدوارم بتوانیم با این کار فرهنگ بیمه را در جامعه گسترش دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی