عصر بازار

جزییات ۲ طرح بزرگ اقتصادی صندوق ذخیره برای «فرهنگیان»

عصر اعتبار- مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در حال حاضر در حال احداث ۱۰ پتروشیمی و ۱۶ نیروگاه ۲۵ مگاواتی با هماهنگی دولت هستیم که چهارمین نیروگاه کلنگ خورده و در حال ساخت است.

جزییات ۲ طرح بزرگ اقتصادی صندوق ذخیره برای «فرهنگیان»
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، درباره طرح‌های اقتصادی و سودآور این صندوق اظهار داشت: یکی از پروژه‌های صندوق احداث مخازن نفتی به ظرفیت 30 میلیون بشکه در منطقه قشم است. عمق دریا به گونه‌ای است کشتی‌های مختلف با توناژهای گوناگون لنگر بیاندازند، منطقه خوبی است برای اینکه ترمینال نفتی ایجاد کنیم که در این راستا و با هماهنگی که با منطقه آزاد قشم کردیم، زمینه راه اندازی این ترمینال در حال آماده سازی است.

    وی افزود: در این رابطه با یک شرکت چینی قرارداد بستیم که از یک سو احداث مخازن را بر عهده بگیرد و از سوی دیگر تکنولوژی مربوطه را به ایران و شرکت ماشین سازی متتقل کند و همچنین در احداث مشارکت کند.

    غندالی ادامه داد: با احداث این ترمینال، سالانه میزان زیادی ارز صرفه جویی می‌شود و قاعدتا بهره وری صندوق ذخیره در سود پایدار سالیانه افزایش می‌یابد.

    مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان درباره سودآوری این طرح گفت: سرمایه 550 میلیون دلار سرمایه و براساس تحلیل‌هایی که انجام دادیم سالیانه 300 میلیارد دلار سود بازگشتی است. این سود پایان سال در صورت وضعیت فرهنگیان قرار می‌گیرد.

    غندالی با اشاره به طرح‌های دیگر این صندوق گفت: یک برنامه استراتژیک تنظیم کردیم که در 5 سال آینده بدانیم در چه مسیری حرکت کنیم. به همین منظور پرسشنامه‌هایی را تهیه و از اقتصاددان‌های کشور نظرسنجی کردیم و حوزه‌های جذاب سرمایه‌گذاری را در 5 سال آینده مشخص کردیم که حوزه نخست نفت و انرژی، حوزه دوم نیروگاهی، دارو، ساختمان است و درصدهای سرمایه گذاری را مشخص کردیم تا براین اساس به یک سود پایدار در سه چهار سال آینده برسیم.

    وی اضافه کرد: در حال حاضر در حال احداث 10 پتروشیمی و 16 نیروگاه 25 مگاواتی با هماهنگی دولت هستیم که هم اکنون چهارمین نیروگاه کلنگ خورده و در حال ساخت است.

    مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان در پایان گفت: در حال حاضر احداث یک کارخانه داروسازی به اتمام رسیده و در تابستان افتتاح می‌شود که برای احداث این کارخانه حدود بالای 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی