عصر بازار

بهبود وضعیت بورس در ۶ ماهه دوم سال

عصر اعتبار- مهرآور گفت: نمی‌توان در کوتاه مدت انتظار تغییر چندانی را داشت گفت: این گونه تصمیمات در دراز مدت به نفع بورس و اقتصاد خواهد بود اما برای خرید و فروش سهام در کوتاه مدت اتفاق خاصی نمی‌افتد.

بهبود وضعیت بورس در ۶ ماهه دوم سال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، در مورد کاهش نرخ سود (سپرده و تسهیلات) بانکی و احتمال خروج سرمایه ها از بانک‌ به سمت بازار سرمایه اظهار داشت: با توجه به انتشار اوراق بدهی و اوراق مشارکت با نرخ‌های بالا (20، 22 و 23 درصد) که معمولا مورد استقبال مردم هم قرار می گیرد به نظر نمی‌رسد این تغییر و تحولات در حوزه بانکی منجر به سرایز شدن منابع به سمت بورس شود.

    وی با بیان اینکه نمی‌توان در کوتاه مدت انتظار تغییر چندانی را داشت گفت: این گونه تصمیمات در دراز مدت به نفع بورس و اقتصاد خواهد بود اما برای خرید و فروش سهام در کوتاه مدت اتفاق خاصی نمی‌افتد.

    مدیرعامل کارگزاری بانک سامان با اشاره به پرداخت بدهی‌های دولت به صنعت گران و تولیدکنندگان افزود: با انتشار اوراق بدهی دولت قادر خواهد بود بخشی از بدهی خود را بپردازد.

    وی در خصوص وضعیت بورس تا پایان سال نیز تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به ارائه گزارشات مالی شرکت‌ها وضعیت بورس در 6 ماهه دوم سال بهبود یابد ضمن اینکه نتایج برجام نیز مشخص‌تر خواهد شد و تصمیمات دولت در خصوص کاهش نرخ تورم و سود تسهیلات و سود سپرده‌ها نیز روشن‌تر خواهد شد و بهای تمام شده محصولات نیز مسلما کاسته خواهد شد.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی