عصر بازار

امروز تکلیف وام عتبات مشخص می‌شود

عصر اعتبار- پس از تعلیق عمره توسط دولت ایران به دنبال کوتاهی عربستان در اجرای حکم دو مامور متعرض فرودگاه جده و انصراف برخی منتظران سفر عمره، سازمان حج و زیارت با یکی از بانک‌ها وارد مذاکره شد تا برای بازماندگان عمره فرصت دیگری را جایگزین کند.

امروز تکلیف وام عتبات مشخص می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ساعت 24، رییس سازمان حج و زیارت گفت:‌ تکلیف وام یک میلیون تومانی برای سفر عتبات عالیات عراق امروز مشخص می‌شود.

    پس از تعلیق عمره توسط دولت ایران به دنبال کوتاهی عربستان در اجرای حکم دو مامور متعرض فرودگاه جده و انصراف برخی منتظران سفر عمره، سازمان حج و زیارت با یکی از بانک‌ها وارد مذاکره شد تا برای بازماندگان عمره فرصت دیگری را جایگزین کند.

    سعید اوحدی به ایسنا از مذاکره با بانک ملت برای تخصیص وام یک میلیون تومانی سفر عتبات عالیات عراق خبر داد و گفت: در این مذاکره که امروز یکشنبه (20 تیرماه) انجام می‌شود، مکانیزم و جزییات پرداخت این تسهیلات بانکی به طور کامل مشخص می‌شود تا ودیعه‌گذاران عمره از این فرصت برای سفر به عتبات بهره‌مند شوند.

    به گفته‌ او، افرادی که برای عمره ودیعه‌گذاری کرده‌اند بدون آن‌که اولویت خود را از دست بدهند، می‌توانند از این تسهیلات برای سفر عتبات عراق استفاده کنند. این امکان با توجه به شرایطی که برای عمره پیش آمده است، فراهم می‌شود.

    رییس سازمان حج و زیارت درباره‌ی سود این وام با توجه به سود بالای تسهیلات بانکی، گفت:‌ پرداخت این تسهیلات بدون ضامن خواهد بود، اما تکلیف سود آن در مذاکره با مدیرعامل بانک ملت مشخص می‌شود. ما سعی می‌کنیم شرایط آسان‌تری را برای متقاضیان دریافت این تسهیلات فراهم کنیم.

    اوحدی بار دیگر تاکید کرد: ودیعه‌گذاران عمره با دریافت این تسهیلات لازم نیست از نوبت خود انصراف دهند و اولویت آن‌ها همچنان پایدار و محفوظ خواهد ماند.

    این سازمان سال گذشته پس از تصمیم دولت برای تعلیق عمره، انصراف از سفر عمره و دریافت سپرده و سود آن را بلامانع اعلام کرد. طبق اعلام سازمان حج و زیارت بیش از شش و نیم میلیون نفر در نوبت عمره بودند که حدود 18 هزار نفر آن‌ها از این سفر انصراف داده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی