عصر بازار

گسترش نظارت بر شرکت‌های بیمه‌ای

تعلیق و لغو پروانه کارگزاران متخلف بیمه

عصر اعتبار- حبیب میرزایی گفت: در سالهای اخیر با تقویت نظارت بر شرکتهای بیمه، بیمه‌مرکزی اقدام نظارتی متعددی نظیر تعلیق، لغو پروانه فعالیت تا سلب صلاحیت مدیر متخلف و نیز تذکر اعمال کرده است.

تعلیق و لغو پروانه کارگزاران متخلف بیمه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، حبیب میرزایی، معاون نظارت بیمه مرکزی ایران در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر نظارت بیمه مرکزی بر بیمه‌ها چگونه است و شامل چه حوزه‌هایی می‌شود؟ ، اظهار داشت: بیمه مرکزی بر شرکت‌های بیمه در بخش‌های عملیات مالی، سرمایه‌گذاری، ذخیره گیری، صدور بیمه‌نامه، پرداخت خسارت و نیز احراز صلاحیت‌های حرفه‌ای مدیران ارشد و عملیاتی و شبکه فروش صنعت بیمه نظارت دارد.

    معاون نظارت بیمه مرکزی ایران افزود: هر یک از محورهای مذکور ضوابط خاص خود را دارد که معاونت نظارت بیمه مرکزی بر رعایت این ضوابط نظارت دارد. در صورت قصور و تخلف هر یک از شرکت‌های بیمه حسب مورد برخوردهای تعریف شده در مقررات اعمال می‌شود که از تذکر به مدیر متخلف تا تعلیق و لغو پروانه فعالیت شرکت بیمه، نماینده و کارگزار بیمه را شامل می شود.

    وی در خصوص مهم ترین اقدام نظارتی بیمه مرکزی در خصوص قصور و تخلف شرکت‌های بیمه‌ای نیز گفت: در سال‌های اخیر با تقویت نظارت بر شرکت‌های بیمه، بیمه‌ مرکزی اقدام نظارتی متعددی نظیر تعلیق، لغو پروانه فعالیت تا سلب صلاحیت مدیر متخلف و نیز تذکر را اعمال کرده است.

    شرکت‌های بیمه در سال 94 حدود 144.3 هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران پرداخت کردند که این رقم در مقایسه با سال 93 حدود 18.5 درصد رشد داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی