عصر بازار

۱۰درصد معافیت مالیاتی با استفاده از صندوق فروش مکانیزه

عصر اعتبار- سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: معافیت مربوط به نصب و استفاده از سامانه صندوق فروشگاهی در اصلاحیه جدید قانون مالیات‌های مستقیم که از ابتدای سال ۹۵ در حال اجراست، به میزان ۱۰ درصد مالیات ابرازی عملکرد مودیان مشمول خواهد بود.

۱۰درصد معافیت مالیاتی با استفاده از صندوق فروش مکانیزه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، براساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور، مودیان مالیاتی ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش (مکانیزه فروش) یا رایانه دارای سیستم نرم‌افزار فروشگاهی شده اند که در صورت استفاده نکردن از سامانه‌های مزبور، از معافیت مالیاتی مقرر در قانون برای سال مربوطه محروم خواهند شد.

    صندوق فروش عبارت است از رایانه ای که دارای نرم افزار فروشگاهی بوده و برای ثبت اطلاعات خرید و فروش روزانه، نگهداری هزینه و موجودی کالا در یک واحد شغلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    هدف از بکارگیری سامانه فروش، مدیریت خرید، فروش، هزینه و موجودی کالا توسط صاحبان مشاغل و صدور الکترونیکی فاکتور فروش است.

    صندوق فروش انواع مختلفی دارد که هر حرفه، متناسب با نوع فعالیت خود و میزان بودجه‌اش، مبادرت به انتخاب و خرید آن می‌کند، بنابراین، به خوبی روشن است که صاحبان مشاغل مختلف با هر میزان بودجه می‌توانند به راحتی از این وسیله‌ی ارزشمند استفاده کنند و کارهای خود را با رونق بیشتری به پیش برده و از سردرگمی و خستگی در امور خود به نحو چشم‌گیری بکاهند.

    بکارگیری سامانه های فروشگاهی توسط صاحبان مشاغل، در چارچوب شفاف سازی تدریجی مبادلات تجاری و فعالیتهای مالی است.

    سامانه های فروشگاهی با امکانات موجود، فروشندگان را قادر خواهد ساخت در کمترین زمان و با صدور فاکتور الکترونیکی، فهرست خرید مشتری را به وی عرضه کرده و با حفظ احترام مشتری مراتب رضایت وی را کسب کنند.

    برپایه این گزارش، چنانچه مودیان مشمول نصب و استفاده از صندوق‌های مکانیزه فروش، فرم مربوط به نصب و استفاده از سامانه ذکر شده را برای هر یک از سال‌های 93 و 94 تکمیل و به تایید رؤسای اتحادیه‌های صنفی مربوطه رسانده، سپس به اداره های امور مالیاتی تسلیم کنند، امکان برخورداری از معافیت‌های مقرر قانونی را در هر مرحله از مراحل رسیدگی که پرونده مالیاتی آنها قرار داشته باشد، پیدا می‌کنند.

    میزان معافیت مربوط به نصب و استفاده از سامانه صندوق فروشگاهی در اصلاحیه جدید قانون مالیات‌های مستقیم که از ابتدای سال 95 در حال اجراست، به میزان 10 درصد مالیات ابرازی عملکرد مودیان مشمول اعلام شده است.

    همچنین جریمه نصب نکردن و استفاده از سامانه صندوق فروش برای مودیان مشمول هم دو درصد میزان فروش تعیین شده است و از ابتدای سال 92 تا کنون 29 صنف از صاحبان مشاغل از طرف سازمان امور مالیاتی ملزم به نصب سامانه صندوق فروشگاهی شده‌اند.

    مطابق تبصره 2 ماده 169، معادل هزینه‌های انجام شده بابت خرید، نصب و راه‌اندازی تجهیزات فوق اعم از نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از مالیات قطعی‌شده مودیان مزبور در اولین سال استفاده و یا سال‌های بعد آن قابل کسر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو