عصر بازار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت بخواهد با تغییر نرخ ارز بدهی‌ خود را تسویه کند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم دولت برای تسویه بدهی های خود از محل مازاد حاصل از ارزیابی خالص دارایی های خارجی گفت: اگر این روش باب شود که دولت ها با تغییر نرخ ارز، بدهی های خود را تسویه کنند سنگ روی سنگ بند نمی شود.

دولت بخواهد با تغییر نرخ ارز بدهی‌ خود را تسویه کند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمدرضا پور ابراهیمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما  گفت: با اصلاح ترازنامه های بانکی موافق هستیم اما شاید با شیوه های دولت برای این اصلاح مخالفت هایی صورت گیرد.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در یکی از این روش ها نحوه تسویه بدهی های دولت از محل مازاد حاصل از ارزیابی خالص دارایی های خارجی بانک مرکزی  مبنا قرار گرفته است که قبلاً 2 بار در دولت فعلی و یک بار در دولت قبل ارائه شد که منجر به استفساریه شد.

    پورابراهیمی ادامه داد: اگر این روش باب شود که دولت ها با تغییر نرخ ارز، بدهی های خود را تسویه کنند سنگ روی سنگ بند نمی شود.

    وی با بیان اینکه این روش حتما ارزش پول ملی را زیر سؤال می بردگفت: تا کنون به روش های مختلف، حدود 60 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شده است و اگر بر اساس پیشنهاد دولت، حدود 40 هزار میلیارد تومان دیگر از این اوراق منتشر شود بدهی های دولت افزایش می یابد.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح قانون بانکداری و قانون بانک مرکزی به بهبود اقتصاد کشور کمک می کند گفت: ارائه لوایح این دو، وظیفه دولت بود اما در این زمینه تاخیر داشته است.

    پورابراهیمی افزود: بیش از سه دهه از قانون بانکی بدون ربا مصوب سال 1361 می گذرد اما اصلاحات و به روز رسانی آن متناسب با ظرفیت های اقتصادی کشور انجام نشد.

    وی اضافه کرد: پیشنهاد ما این است که دولت ارائه لوایح را تسریع کند تا همزمان، آن را در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی کنیم تا امسال  این کار انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی