عصر بازار

وکیل شرکت نفت:

از امین اموال زنجانی در ترکیه شکایت می‌کنیم

عصر اعتبار- شرکت نفت برای بازپس گیری اموال بابک زنجانی از امانتدار او در ترکیه، پیگیری قضایی خود را در دادگستری آن کشور ادامه خواهد داد.

از امین اموال زنجانی در ترکیه شکایت می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین، غلامرضا مهدوی، وکیل مدافع شرکت نفت ایران درباره میزان و دارایی بابک زنجانی گفت: اموال و دارایی‌هایی که از متهم به جا مانده و در اختیار شرکت «آسمان پایدار کیش» متعلق به شرکت نفت ایران قرار گرفته، حسب اظهار نظر کارشناسان رسمی دادگستری دو هزار و یکصد میلیارد تومان ارزیابی شده است.

    به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران ، وی درخصوص شناسایی اموال خارجی زنجانی نیز گفت: تعدادی ملک شامل ویلا و چند ساختمان در دوبی شناسایی شده و در اختیار شرکت «آسمان پایدار کیش» قرار گرفته است و همچنین اموالی که اصطلاحاً متعلق به بابک زنجانی در ترکیه است، به نام «قدرت تونجل» امین نامبرده شده که این اموال مورد مناقشه است.

    به عنوان مثال شرکت هواپیمایی «انورایر» که 51 در صد سهام آن به نام «قدرت تونجل» امین اموال زنجانی بوده به شخصی به نام «باگانا» واگذار شده است و اینها مسائلی است که نیاز به تعقیب قضایی و طرح دعوی آن هم در خارج از کشور دارد تا ان‌شاءالله بتوان بخشی از این پول‌ها را برگرداند.
    مهدوی افزود: سؤال ما این است که چطور آقای «باگانا» مالک اولیه شرکت هواپیمایی «انورایر» این شرکت را به بابک زنجانی فروخته بود و در حالی که می‌دانسته «قدرت تونجل» امین زنجانی است، دوباره به عنوان خریدار، این شرکت را از امین زنجانی یعنی از «قدرت تونجل» می‌خرد.

    وی در ادامه گفت: این مسأله را در دادگستری ترکیه با وکلای خارجی (وکلای ترکیه‌ای) دنبال خواهیم کرد و برای بازگرداندن اموال بیت‌المال از ترکیه از امانتدار بابک زنجانی (قدرت تونجل) شکایت خواهیم کرد و تلاش ما این است تا حقی از حقوق این ملت و همچنین شرکت نفت تضییع نشود. در حال حاضر منتظر رأی نهایی در دیوان عالی کشور هستیم تا تکلیف این پرونده ملی مشخص شود.

    شکایت شرکت نفت در ترکیه
    رسول کوهپایه‌زاده، وکیل مدافع بابک زنجانی هم درخصوص شکایت شرکت نفتی «اچ‌کی» از امانتدار بابک زنجانی در داد گستری ترکیه  گفت: موکلم با دادن وکالتنامه بلاعزل به شرکت نفت اموال خود را در داخل و خارج از کشور به صورت داوطلبانه در اختیار شرکت نفت (شاکی) قرار داده است، زیرا طبق قانون زمانی که رأی قطعی صادر شود، متهم الزام قانونی برای معرفی اموال دارد. در حالی که بابک زنجانی دو سال قبل که هنوز هیچ حکمی برای وی صادر نشده بود، برای پرداخت بدهی با حسن‌نیت اقدام کرده و اموالش را در اختیار شرکت نفت قرار داد که براساس اصول حقوقی و قوانین و مقررات این موضوع مصداق بارز تلاش متهم جهت جبران خسارت و کاهش آثار ناشی از جرم است.
    وی در ادامه گفت: شرکت نفت نیز به استناد این وکالتنامه موکلم که در همه مراجع قضایی در خارج از کشور معتبر و قانونی است، از آقای قدرت تونجل [امانتدار بابک زنجانی] برای بازگرداندن اموال مطروحه اقدام قضایی در دادگستری ترکیه کرده است.

    کوهپایه‌زاده در پاسخ به این سؤال که چرا امانتدار بابک زنجانی به موکل‌تان خیانت کرده و اموال او را فروخته است، گفت: دلیل آن بسیار روشن است، وقتی فردی بیش از دو سال در زندان انفرادی باشد و حکم اعدام هم به او داده باشند، در نتیجه خیانت‌ها شروع می‌شود و اموال او را به غارت می‌برند. برای همین من اصرار داشتم قرار بازداشت موکلم به وثیقه تبدیل شود تا او تحت‌‌الحفظ در بیرون از زندان بتواند مشکلات پیش آمده را حل و فصل کند، در غیر این صورت همان طور که پیش‌بینی می‌کردم، برای بازگرداندن اموال موکلم که به او خیانت کرده‌اند، به مشکل برخواهیم خورد اما اکنون شنیده‌ام که وکلای شرکت نفت اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

    وکیل بابک زنجانی درخصوص آخرین روند پرونده موکلش در دیوان عالی کشور گفت: اطلاعی از روند رسیدگی پرونده در دیوان عالی کشور ندارم، چون هنوز نمی‌دانم که پرونده بابک زنجانی در کدام شعبه دیوان عالی کشور تحت رسیدگی است و هر بار که به دیوان عالی کشور مراجعه می‌کنم، مسئولان مربوط شعبه رسیدگی کننده را به من اعلام نمی‌کنند. در حالی که وکیل حق دارد پرونده قضایی موکلش را پیگیری کند اما شعبه را به من نمی‌گویند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو