عصر بازار

ولادیمیر پوتین به دنبال احیای صنعت بیمه روسیه

عصر اعتبار- در گزارش منتشر شده در وب سایت دولتی این کشور آمده است که این لایحه در پارلمان این کشور پس از دو ماه بررسی و رایزنی نمایندگان روس به تصویب رسید.

ولادیمیر پوتین به دنبال احیای صنعت بیمه روسیه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صنعت بیمه، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه برای تاسیس شرکت ملی بیمه اتکایی در این فدراسیون، قانونی را امضا کرد که در حقیقت اصلاح شده قانون سازمان های صنعت بیمه روسیه است.

    در گزارش منتشر شده در وب سایت دولتی این کشور آمده است که این لایحه در پارلمان این کشور پس از دو ماه بررسی و رایزنی نمایندگان روس به تصویب رسید.

    اکنون این شرکت ملی بیمه اتکایی، یک شرکت سهامی عمومی است که 100 درصد سهام آن در اختیار بانک مرکزی روسیه است. پیش از این گمانه زنی ها حکایت از آن داشت که بخشی از سهام این شرکت در بازار به فروش برسد.

    این شرکت بیمه اتکایی دولتی مسئول پذیریش ریسک های متعلق به بیمه اموال در این کشور است که تحت شرایطی اضطراری و به دنبال تحریم ها اعلام می شود.

    همچنین در این قانون جدید تصریح شده است که این شرکت ملی جدید متعهد به پذیرش 10 درصد از واگذاری های اجباری است.

    طبق این گزارش انتظار می رود که این شرکت ملی دولتی سرمایه در حدود 70 میلیارد روبل روسیه داشته باشد.

    در طول بررسی این قانون جدید در دوما در سال 2015 و اوایل سال جاری میلادی، هم نمایندگان صنعت بیمه روسیه و هم جوامع حقوقی انتقاداتی را علیه این لایحه بررسی کردند. به همین دلیل انتظار می رود که تغییرات در نسخه اولیه آن اعمال شود.

    به گفته متخصصان روسی، این قانون جدید نتایج و تاثیرات متفاوتی بر بیمه گذاران و بیمه گران اتکایی می گذارد و بنابراین شرکت های بیمه روسیه باید در قوانین خود برای تطابق با این بیمه گر اتکایی جدید تجدیدنظر کنند.

    بر اساس قانون "ساماندهی عملیات بیمه در فدراسیون روسیه" وظیفه تدوین قوانین و مقررات و نظارت بر شرکت‌ های بیمه بر عهده "سازمان فدرال نظارت بر بیمه‌" و دفاتر منطقه ‌ای آن است. اما با افزیش رقابت و حضور شرکت ‌های خصوصی، الگوی نظارت بر بیمه در این کشور شاهد تغییرات جدی بوده است.

    با این وجود نظارت تعرفه ‌ای همچنان بر بیمه ‌های اجباری یعنی بیمه اتومبیل ودرمان اعمال می‌ شود. از جمله تحولات اخیر در صنعت بیمه روسیه می‌توان به مواردی از جمله تجدید نظر در حداقل سرمایه لازم برای ورود شرکت‌ ها به صنعت بیمه، تغییر نحوه تخصیص ذخایر شرکت‌ های بیمه به موارد پیش‌ بینی شده و تفکیک پرتفوی بیمه‌ های عمر از بیمه ‌های غیر عمر اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو