عصر بازار

در خراسان شمالی:

۹۷ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای ۲ معلول واگذار می‌شود

عصر اعتبار- معاون مشارکت‌های بهزیستی خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون ۹۷ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول یا بالاتر آماده واگذاری است.

۹۷ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای ۲ معلول واگذار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری فارس، رقیه رئوف‌پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای واگذاری واحدهای مسکونی یا کمک برای ساخت واحدها در خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی، اولویت با خانواده‌های فاقد مسکن دارای دو معلول یا بیشتر است.

    وی بیان داشت: خانواده‌های دارای معلول به‌واسطه معلولیت‌های فرزندان با مشکلات دست‌ و پنجه نرم می‌کنند و در کنار معلولیت فرزندان با مشکل نداشتن واحد مسکونی هم مواجه هستند.

    معاون مشارکت‌های بهزیستی خراسان شمالی گفت: با توجه به وضعیت معلولان و لزوم تأمین سرپناه برای خانواده‌های آنها، از این‌ رو پیگیری و تأمین مسکن برای آنها از برنامه‌های مهم این معاونت بوده است.

    وی گفت: بر اساس توافقنامه‌های انجام‌شده بنیاد مستضعفان، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، خیرین مسکن‌ساز و بهزیستی، متولی تأمین واحدهای مسکونی برای خانواده‌های معلول هستند.

    رئوف‌پور تصریح کرد: در مناطق شهری استان تأمین واحدها در قالب ساخت و در روستاها به‌صورت ارائه وام‌های کم‌بهره است.

    به گفته معاون مشارکت‌های بهزیستی خراسان شمالی حدود 300 میلیون از هزینه خرید یا ساخت واحد مسکونی به‌صورت بلاعوض به خانواده‌های دارای چند معلول پرداخت می‌شود.

    وی بیان داشت: هم‌اکنون در مناطق شهری استان 124 خانواده دارای چند معلول وجود داشته که برای تأمین واحدهای مسکونی این خانوارها 97 واحد مسکونی احداث‌ شده و اکنون آماده افتتاح است.

    رئوف‌پور تصریح کرد: افزون بر این برای تأمین مسکن 25 خانواده دارای چند معلول در شهرهای زیر 25 هزار نفر، کار احداث واحدهای مسکونی یادشده آغاز شده است.

    وی بیان داشت: 105 خانوار روستایی هم دارای دو معلول و بالاتر هم برای ساخت واحد مسکونی به بانک‌های استان معرفی‌ شده‌اند تا از این تسهیلات استفاده کنند.

    معاون مشارکت‌های بهزیستی خراسان شمالی یادآور شد: هم‌اکنون 90 درصد از خانواده‌های واجدالشرایط استفاده از تسهیلات ساخت مسکن دو معلول و بالاتر در مرحله انعقاد قرارداد، هستند.

    وی گفت: بهزیستی هم برای کمک به ساخت این واحدهای مسکونی 300 میلیون ریال به‌صورت بلاعوض ارائه می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی