عصر بازار

نعمت زاده:

بیش از ۱۰۰ قرارداد بعد از برجام باکشورهای مختلف منعقد شده است

عصر اعتبار- وزیرصنعت، معدن و تجارت با اشاره به شرایط دوران تحریم در سال های گذشته گفت: پیامدهای مثبت برجام غیرقابل باور است، بیش از ۱۰۰ قرارداد با کشورهای مختلف منعقد شده است .

بیش از ۱۰۰ قرارداد بعد از برجام باکشورهای مختلف منعقد شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدرضا نعمت زاده دوشنبه شب در ستاد رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال های گذشته کمتر کشوری حاضر به سرمایه گذاری در ایران بود اما در 6 ماه گذشته هیات های اقتصادی فراوانی از کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری به ایران سفر کردند.
    وی با اشاره به ذکر برخی فعالیت های کشورهای خارجی در ایران در 6 ماه گذشته گفت: شرکت های ایتالیایی از جمله این سرمایه گذاران هستند که در بخش هایی از اقتصاد ایران سرمایه گذاری کردند و تا پایان سال جاری بخشی از آنها به بهره برداری می رسد.
    نعمت زاده بیان کرد: بیش از 100 قرارداد با کشورهای مختلف در حوزه صنعتی در ماه های گذشته بین ایران و سایر کشورها منعقد شده است.
    وی اظهار کرد: در مشارکت با شرکت پژو بیش از 20 قرارداد برای تولید خودرو در ایران منعقد شده است.
    نعمت زاده عنوان کرد: تا پایان امسال، نخستین خودرو که از پیامدهای این قراردادهاست تولید می شود.
    وی گفت: تقاضاهای بسیار زیادی از سوی شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در کشور با شرایط مورد علاقه ایران در دست بررسی دولت است.
    نعمت زاده افزود:این شرکت ها براساس قراردادها می بایست علاوه بر ورود فناوری های روز دنیا به صادرات محصولات تولیدی نیز اقدام کنند.
    وی بیان کرد: شرایط اقتصادی کشور در سال های گذشته 'قفل' بود و فعالان اقتصادی ایران کمتر فعالیت اقتصادی می توانستند داشته باشند.
    نعمت زاده در ادامه با اشاره به برخی مشکلات موجود در ارتباطات بین المللی اقتصادی ایران گفت: این مشکلات به تدریج حل خواهند شد.
    وی عنوان کرد: در ماه های گذشته بانک مرکزی ایران 35 توافق با بانک های مرکزی کشورهای مختلف برای سهولت روابط مالی منعقد کرده است.
    نعمت زاده افزود: بانک های ایران نیز جداگانه 215 توافقنامه با بانک های خارجی منعقد کرده اند که به خاطر رفع تحریم ها و برجام بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو