عصر بازار

هزینه ۲۰۰ میلیونی ستاره فوتبال شدن!

عصر اعتبار- شیادان در تابستان ۹۵ بازار گرمی دارند و همچنان مشغول اغفال بازیکنان جوان، ساده‌لوح و خانواده‌های زودباور آنها هستند.

هزینه ۲۰۰ میلیونی ستاره فوتبال شدن!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، «200 میلیون تومان بده تا تو را تبدیل به یک ستاره فوتبال ایران کنیم»؛ این سخن جدیدترین نوع اخاذی در فوتبال ایران است. افرادی که خود را از نزدیکان یک باشگاه فوتبال در ایران معرفی کرده‌ بودند در تماس با یک بازیکن زیر 21 سال چنین درخواستی را مطرح کردند تا یک پرونده جنجالی و اخاذی دیگر در فوتبال ایران گشوده شود.

    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، مسئولان نظارتی فوتبال ایران، مدت‌هاست تلاش می‌کنند به دور از هیاهو دست شیادها را از فوتبال کوتاه کنند. شیادهایی که از فوتبال فقط پولش را می‌خواهند و به هیچ عنوان دلشان برای این ورزش نمی‌سوزد.

    این شیادها حتی ابایی از بدنام کردن مربیان و مدیران باشگاه‌ها هم ندارند و به همین دلیل است که با جسارتی حیرت انگیز از طرف یک باشگاه پیشنهاد 200 میلیونی می‌دهند. پیشنهادی که حتی مدیران و سرمربی و دیگر مربیان آن باشگاه روحشان هم از آن خبر ندارد اما مجبور می‌شوند که برای پاسخگویی به نهادهای ذی‌صلاح بروند و قسم و آیه بخورند که هیچ ارتباطی با این افراد ندارند. حتی تیم‌شان تکمیل است و نیازی به بازیکن جدید هم ندارند.

    شیادها حتی برای مدیران باشگاه‌ها هم دردسر درست می‌کنند. چه برسد به بازیکنان ساده لوح و جوانی که تصور می‌کنند برای ستاره شدن راهی به جز کار کردن و تمرین وجود دارد!

    برای تبدیل یک فوتبالیست جوان و نوجوان به علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، فرهاد مجیدی، احمدرضا عابدزاده و... فقط باید کار کرد و عرق ریخت. تقریبا تمامی ستاره‌های محبوب فوتبال ایران پولدار نبوده‌اند که بخواهند با پول ستاره شوند! برخی از آنها طعم فقر را هم چشیده‌اند شاید اکنون مولتی میلیاردر باشند اما آنها این پول‌ها را بعد از ستاره شدن به دست آوردند نه اینکه پول بدهند تا ستاره  شوند.

    در تابستان 95 همچنان بازار شیادها داغ داغ است. آنها از سادگی فوتبالیست‌های جوان و حتی خانواده‌هایشان هم سو استفاده می‌کنند. در برخی مدارس فوتبال غیرمجاز هم شاهد شیوه‌ای دیگر از اخاذی‌ها هستیم. از برخی بازیکنان جوان و خانواده‌هایشان مبالغی ( حداقل 3 میلیون تومان) گرفتند تا مثلا آنها را در ترکیب تیم‌های معروف بگذارند اما بعد از دریافت پول نه اثری از آقای شیاد هست و نه مدرسه فوتبال اجاره‌ای!

    یکی از مدیران فوتبال که نمی‌خواست نامش فاش شود در این رابطه گفت: تقریبا در این چند سال همیشه به خانواده‌ها هشدار دادیم که فرزندانشان را در مدارس فوتبال رسمی و مجوزدار ثبت نام کنند. فریب وعده‌های خیالی و رویایی برخی شیادها را نخورند اما بازهم شاهد آن هستیم که خانواده‌های زیادی اغفال می‌شوند. برای چندمین مرتبه از خانواده‌ها می‌خواهیم که فرزندانشان را در مدارس فوتبال مجوز دار که زیر نظر هیات‌های فوتبال استان‌ها فعالیت می‌کنند ثبت نام کنند. در این مدارس هم هیچ وعده‌ای برای ستاره سازی از بازیکنان نونهال و نوجوان به خانواده‌ها نمی‌دهند.

    اما سوال اساسی خانواده‌های ورزش دوست این است.مدارس رسمی فوتبال را از کجا باید شناخت؟! ظاهرا خانواده‌ها باید از هیات‌ها و فدراسیون فوتبال و حتی سازمان لیگ پرس و جو کنند تا به دام شیادها در فوتبال نیفتند.

    این مقام مسئول گفت: شیادها نه تنها فرزندان خانواده‌ها  را فوتبالیست نمی‌کنند بلکه گاهی با جان و حتی آبروی آنها هم بازی می‌کنند.

    فصل داغ تابستان است و بازار شیادها گرم‌تر از همیشه است و شیادها مشغول کارند اما مدیران فوتبال به ویژه آنهایی که در عرصه آکادمی و آموزش فوتبال فعالیت دارند خیلی حضور پررنگی در این فصل داغ ندارند تا شیادها خیلی شیک سر خانواده‌هایی که در رویایی ستاره شدن فرزندشان به برخی افراد اطمینان می‌کنند کلاه بگذارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی