عصر بازار

واکنش مثبت بازار های بورس اروپایی به معرفی'می'به عنوان نخست وزیر انگلیس

عصر اعتبار- معرفی 'ترزا می' به عنوان رهبر حزب محافظه کار و نخست وزیر جدید انگلیس در روز دوشنبه به دنبال کناره گیری 'آندریا لدسام ' از رقابت رهبری این حزب، ضمن تقویت ارزش پوند با واکنش مثبت بازارهای بورس اروپایی از جمله لندن روبرو شد.

واکنش مثبت بازار های بورس اروپایی به معرفی'می'به عنوان نخست وزیر انگلیس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن روز دوشنبه در اولین روز معاملاتی هفته همزمان با بالا رفتن ارزش پوند و قیمت نفت خام برنت دریای شمال، بار دیگر افزایش یافت و بالاترین حد طی یازده ماه گذشته رسید.
    ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود عصر روز دوشنبه با افزایش 1.40 درصدی مواجه شد.
    شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 92 واحد افزایش، به هزار 682 واحد رسید.
    شاخص سهام بورس فوتسی 250 لندن نیز با افزایش 3.27 درصدی مواجه بود و با 528 واحد افزایش، به 16 هزار و 706 واحد رسید.
    به گفته تحلیل گران علاوه بر بحث نخست وزیری 'ترزا می'، اقدام آتی بانک مرکزی انگلیس برای کاهش نرخ بهره نیز به افزایش ارزش سهام در بازار بورس لندن کمک کرده است.
    دیوید کامرون رهبر حزب محافظه کار و نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه ضمن حمایت صریح از 'ترزا می' اعلام کرد که پس از تسلیم کردن استعفایش به ملکه الیزابت در روز چهارشنبه، 'ترزا می' به عنوان جانشینش، معرفی می شود.
    رییس کمیته 1922 حزب محافظه کار، که ناظر بر فرآیند انتخاب رهبری این حزب است، بعد از آنکه لدسام کناره گیری اش را از رقابت رهبری حزب محافظه کار اعلام کرد، گفته بود که 'ترزا می' وزیر کشور انگلیس، به زودی به عنوان نخست وزیر جدید معرفی می شود.
    در همین حال شاخص سهام سایر بورس های اروپایی نیز روز دوشنبه، روند افزایشی قابل ملاحظه ای را داشتند.
    در پایان معاملات روز دوشنبه، ارزش شاخص سهام 'دکس 'در بازار بورس فرانکفورت آلمان 2.12 درصد، شاخص سهام 'کک چهل' در بازار بورس فرانسه 1.76 درصد و شاخص بازار بورس اسپانیا موسوم به «آیبکس» 1.46 درصد افزایش یافتند.
    بورس لندن و سایربورس های اروپایی در حالی در روزهای اخیر شاهد افزایش شاخص های سهام هستند که به دنبال همه پرسی 23 ژوئن (سوم تیرماه) که منجر به برگزیت شد، یکی از شوک آورترین روزها را از زمان بحران مالی 2009 میلادی پشت سر گذاشته بودند.
    پوند انگلیس نیز در عصر روز دوشنبه در بازار مبادلات ارزی، در برابر دلار آمریکا با 0.5 درصد افزایش، در مقابل 1.3003 دلار و همچنین با 0.41 درصد افزایش در مقابل یورو، در مقابل 1.1757 یورو معامله شد.
    به رغم تقویت ارزش پوند در مقابل دلار آمریکا و یورو در چند روز اخیر، اما همچنان فاصله زیادی با روزهای قبل از اعلام نتایج همه پرسی 23 ژوئن دارد.
    پوند انگلیس در روز 23 ژوئن روز برگزاری همه پرسی، در برابر دلار آمریکا با 0.69 درصد افزایش، در مقابل 1.4894 دلار و همچنین با 0.16 درصد افزایش در مقابل یورو، در مقابل 1.3077 یورو معامله شده بود.
    هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، نیز روز دوشنبه در بازار لندن، با حدود ده سنت افزایش به 46.86 دلار رسید.
    به گزارش منابع انگلیسی، بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز دوشنبه با یازده سنت افزایش به 45.52 دلار رسید.
    بازار نفت نیز از زمان همه پرسی 23 ژوئن تاکنون متاثر از رای انگلیسی به خروج از اتحادیه اروپا، دچار نوسان بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو