عصر بازار

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اعلام کرد:

شناسایی ۱۷۹۳ واحد تحت تملک شبکه بانکی پس از سال‌ها پیگیری

عصر اعتبار- قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اعلام کرد: ۱۰ کمیته تخصصی در ستاد تسهیل طی ۱۰ ماهه اخیر تشکیل شد و مشکلات ۶۷ واحد تولیدی مربوط به ۱۰ استان را با حضور استانداران مورد بررسی قرار دادیم.

شناسایی ۱۷۹۳ واحد تحت تملک شبکه بانکی پس از سال‌ها پیگیری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از شاتا، بابک دین پرست در پایان نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران، افزود: حدود 10 ماه در دوران مسئولیت آقای رزم حسینی در وزارت صمت به عنوان قائم مقام ایشان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشغول خدمت بوده ام که در این بازه زمانی 14 جلسه ستاد تسهیل سال گذشته و 14 جلسه نیز امسال برگزار شده است.

    ابلاغ 500 مصوبه در 10 ماهه اخیر از سوی ستاد تسهیل

    وی در خصوص تعداد مصوبات، بیان کرد: حدود 500 مصوبه از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این مدت 10 ماهه ابلاغ شده است که این مصوبات در 170 عنوان مختلف قابل تفکیک است که در این مصوبات به موضوعاتی از جمله احیای واحدهای تولیدی، معادن و سیاستگذاری ورود کردیم.

    شناسایی 1793 واحد تحت تملک شبکه بانکی پس از سال‌ها پیگیری


    قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در خصوص احصاء و شناسایی واحدهای تحت تملک شبکه بانکی، گفت: پس از 5 سال پیگیری در 10 ماهه گذشته و با بررسی در حداقل 9 جلسه ستاد تسهیل مشخص شد که در کل کشور یک هزار و 793 واحد تحت تملک شبکه بانکی داریم که بیش از یک هزار و 200 واحد در تملک سه بانک هستند و بیش از 58 درصد از این واحدها تعطیل و غیرفعال هستند.

    ابلاغ دستورالعمل واگذاری اموال مازاد موسسات مالی و اعتباری

    دین پرست ادامه داد: یکی از دستاوردهای مهم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تهیه و ابلاغ دستورالعمل واگذاری اموال مازاد موسسات مالی و اعتباری بود که با تلاش و همکاری بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار مصوب و ابلاغ شد.
    وی تأکید کرد: شبکه بانکی با این مصوبه هیچ بهانه ای برای بازگشت و احیای واحدهای تولیدی تحت تملک خود به چرخه تولید و اشتغال ندارند و در شرایط تحریم هیچ اولویتی مهمتر از رجوع به ظرفیت‌های داخلی کشور نیست.
    قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، گفت: همچنین دستورالعمل جلوگیری از تعطیلی واحدهای تحت تملک بانکها نیز تهیه و در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته است که در حال پیگیری است.
    دین پرست اضافه کرد: موضوع شناسایی معادن راکد نیز در دستور کار ستاد تسهیل قرار گرفت که حدود 6 هزار معدن غیرفعال شناسایی گردید و برای فعالسازی به مزایده قرار گرفت.

    بازگشت 1600 واحد راکد درون شهرک‌ها و نواحی صنعتی به چرخه تولید


    وی همچنین شناسایی واحدهای تعطیل درون شهرک‌ها و نواحی صنعتی را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: حدود 20 درصد از 46 هزار و 500 واحد مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی غیرفعال بوده اند که سال گذشته نزدیک به 1600 واحد از آنها به چرخه تولید بازگشت.
    قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، شناسایی واحدهای بحرانی و مشکل دار را دیگر برنامه این ستااد دانست و ادامه داد: همه این واحدها شناسایی شده است و با نظارت استانداران و فرمانداران به چرخه تولید باز خواهند گشت.

    احیای تکالیف قانونی ماده 61 ستاد تسهیل


    دین پرست در پایان احیای تکالیف قانونی ماده 61 ستاد تسهیل را از عملکردهای خوب در این 10 ماهه دانست و تصریح کرد: این ماده وزارت جهاد، منابع طبیعی ، سازمان محیط زیست و شبکه بانکی را مکلف به انجام تکالیف خود در حمایت از واحدهای تولیدی کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی