عصر بازار

نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه (۶۱)

صدور ۵۰ فقره بیمه در کشور

عصر اعتبار- سرمایه گذاران خارجی می توانند تا ۲۰ درصد سهام موسسه بیمه خصوصی داخلی فعال را با مجوز بیمه مرکزی و تا ۴۹ درصد شرکت بیمه داخلی را با مجوز هیات وزیران در اختیار داشته باشند.

صدور ۵۰ فقره بیمه در کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصراعتبار»، پنل تخصصی بیمه ی نهمین نمایشگاه بانک، بیمه و بورس با عنوان فرصت های سرمایه گذاری خارجی در بازار بیمه کشور با حضور مهدی نمن الحسینی مدیرکل دفتر برنامه ریزی بیمه مرکزی و جمعی از متخصصان و خبرنگاران حوزه بیمه برگزار شد.

    در پانل تخصصی بیمه، نمن الحسینی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی بیمه مرکزی، ضمن ارائه تصویری از بازار بیمه کشور فرصت های پیش روی سرمایه گذاران خارجی را از جنبه مقرراتی مورد بررسی قرار داد. وی در ابتدا آماری در خصوص شرکت های فعال در داخل کشور و میزان حق بیمه تولیدی توسط این شرکت ها ارائه داد و گفت، بازار بیمه کشور متشکل از 30 شرکت بیمه است که از لحاظ دسته بندی 29 شرکت غیردولتی و یک شرکت دولتی (بیمه ایران) است که از میان آنها 26 شرکت به صورت مختلط (بیمه های زندگی و غیرزندگی) و 2 شرکت بیمه اتکایی و 2 شرکت بیمه متقابل p&I داریم که ریسک های خاصی را بیمه می کنند. تا پایان سال 94 حجم حق بیمه های تولیدی در بازار بیمه کشور 22000 میلیارد تومان با رشد اسمی ده درصدی در حق بیمه ها  بوده است.

    وی افزود، بالغ بر 50 میلیون فقره بیمه نامه در کشور صادر شده و رتبه ایران از لحاظ تولید حق بیمه در جهان 45 است و ایران حدود 2 دهم درصد از سهم جهانی را در اختیار دارد و تقریبا 2 درصد ضریب نفوذ دارد.


    مدیرکل دفتر برنامه ریزی بیمه مرکزی، به قانون تاسیس و سرمایه اولیه تاسیس شرکت بیمه در کشور، طبق مصوبه هیات وزیران اشاره کرد و افزود، از لحاظ قوانین و مقررات اشکال متنوعی برای سرمایه گذاری خارجی در بازار بیمه کشور وجود دارد که شامل مشارکت شرکت داخلی با خارجی است به نوعی که شرکت های بیمه داخلی می توانند سرمایه گذار خارجی داشته باشند و سرمایه گذاران خارجی می توانند تا 20 درصد سهام موسسه بیمه خصوصی داخلی فعال را با مجوز بیمه مرکزی و تا 49 درصد شرکت بیمه داخلی را با مجوز هیات وزیران در اختیار داشته باشند.


    وی ادامه داد :  ایجاد دفتر ارتباطی یا contact office است و تاکنون چند مجوز هم صادر شده است. همچنین تاسیس نمایندگی یا شعبه توسط شرکت های بیمه خارجی در ایران با رعایت قوانین و مقررات مربوطه نیز یکی از راههای ورود شرکت های خارجی به ایران است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو