عصر بازار

بهره مندی ۱۰ میلیون نفر از پرونده الکترونیک سلامت در کشور

عصر اعتبار- معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود ۱۰ میلیون نفر در کشور از پرونده الکترونیک سلامت برخوردار شده اند.

بهره مندی ۱۰ میلیون نفر از پرونده الکترونیک سلامت در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی اسدی یکشنبه شب در کارگاه منطقه ای ظرفیت سازی و توانمندسازی سلامت روان دانشگاه های علوم پزشکی شمال شرق کشور در سبزوار افزود: در اجرای طرح تحول نظام سلامت، خدمات این حوزه با تشکیل پرونده های الکترونیکی به مردم ارائه می شود.
    وی اظهار کرد: در این راستا افراد غربالگری شده و بیماران دارای مشکلات روانی، شناسایی و برای بهبود آنها مداخلات دارویی و غیردارویی انجام می شود.
    رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: یکی از اقدامات ما در این زمینه زیرپوشش بردن ساکنان حاشیه شهرها و غربالگری آنها از طریق مراکز جامع سلامت روان، شناسایی بیماران روانی و معرفی و ارجاع به پزشک روان شناس است.
    اسدی با بیان اینکه برنامه سلامت روان در شهرهای با جمعیت 20 تا 500 هزار نفر در حال اجراست ،گفت: در برنامه ششم توسعه نیز به گسترش برنامه سلامت روان در کشور توجه شده که امیدواریم در شهرهای با جمعیت بالاتری این طرح اجرا شود.
    اسدی افزود: در برنامه سلامت روان طرح تحول نظام سلامت؛ موضوع اعتیاد، تغذیه، آموزش های مهارت زندگی، همسرداری، حمایت های روانی و اجتماعی پس از بلایا، آموزش، پیشگیری از بیماری های روانی، تربیت فرزند و پیشگیری از خودکشی مورد توجه قرار گرفته است.
    وی با بیان اینکه مهمترین بخش اجرای برنامه نظام سلامت، ارائه خدمات به مردم شهرها و به ویژه حاشیه نشینان است، اظهار کرد: بر اساس آمارها امروز توجه و نیاز مردم به برنامه ها و خدمات سلامت روان در جامعه افزایش یافته و موضوعاتی مانند سلامت اجتماعی و خشونت در برنامه سلامت روان به صورت ویژه پیگیری و مورد بررسی قرار می گیرد.
    وی گفت: همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت در سه سال گذشته و برنامه سلامت روان در کشور بیش از 700 روان شناس در کشور جذب و در مراکز سلامت جامعه نگر به کار گرفته شده اند که هر روان شناس 30 هزار تا 50 هزار نفر را زیر پوشش دارد.
    اسدی با بیان اینکه سال گذشته اعتبارات حوزه سلامت روان 50 درصد افزایش داشت، افزود: موضوع سلامت روان در کشور دارای چشم انداز روشنی است و وزارت بهداشت و درمان به این موضوع نگاه ویژه ای دارد.
    وی ادامه داد: کارگاه های منطقه ای ظرفیت سازی و توانمندسازی سلامت روان دانشگاههای علوم پزشکی در طول سال جاری به صورت مدون برگزار می شود که کارشناسان در این کارگاه ها بیش از 150 ساعت آموزش می بینند.
    وی با قدردانی از میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در برگزاری این کارگاه اظهار کرد: سبزوار ظرفیت خوبی در برگزاری این کارگاه ها دارد و می تواند به قطب مناسبی در این حوزه تبدیل شود.
    کارگاه منطقه ای ظرفیت سازی و توانمندسازی سلامت روان دانشگاههای علوم پزشکی شمال شرق کشور با حضور 50 کارشناس این حوزه از 27 تیرماه به مدت سه روز در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه دارد.
    سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی