عصر بازار

کمک ویژه درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار به حوزه سلامت برای حذف مجوزهای غیرضرور

عصر اعتبار- رییس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران گفت: صدور مجوز در سامانه ملی مجوز در حوزه بهداشت و درمان و کسب وکارهای حوزه سلامت می‌تواند پروسه های ادرای را به حداقل رسانده و مجوزهای مازاد را از مسیر بردارد. راه اندازی سامانه ملی مجوزهای کسب‌وکار کشور به حوزه سلامت کمک ویژه ای می کند.

کمک ویژه درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار به حوزه سلامت برای حذف مجوزهای غیرضرور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، سید مجید صدری رییس کمیسیون  اقتصاد نوآوری و  تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در خصوص راه اندازی سامانه ملی مجوزها بیان کرد: با راه اندازی این سامانه مراجعه به دستگاه ها برای دریافت مجوز به حداقل می‌رسد و ارزش امضاهای طلایی به حداقل می رساند چرا که برواکسی اداری در این شرایط کم و در هزینه ‌و ‌زمان صرفه جویی می شود چرا که مراحل صدور مجوز از طریق سامانه یکپارچه مجوزدهی صورت می گیرد.

    وی در ادامه افزود: بسیاری از پروسه های ادرای و امضاهایی که در حال حاضر برای صدور مجوز برای کسب و کارها در نظر گرفته شده غیر ضروری است و تنها شرایط را برای شروع کسب وکارهای نوپا سخت می کند. در طول مسیر مجوزدهی در سامانه ملی مجوزها بخش زیادی از مجوزهای مازاد برای مشاغل حذف و مسیر برای شروع کار تسهیل می شود.

    رییس کمیسیون  اقتصاد نوآوری و  تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: در سامانه ملی مجوزها، مجوزهای غیر ضروری و‌مازاد پالایش می شود و اگر دستگاهی با مجوزهای غیر ضرور برای مشاغل سنگ‌اندازی کند به طور جدی با آنها برخورد خواهد شد چرا که با ورود کسب و کارهای جدید تولید در کشور رونق و شاهد رشد اقتصاد خواهیم بود. دستگاه‌های اجرایی به طور کامل باید این قانون را اجرا کنند و درصورت مخالفت با ورود به این سامانه و عدم حذف انحصار خود در اعطای مجوز، قطعا برخوردهایی با آن‌ها صورت خواهد گرفت.

    صدری یادآور شد : صدور مجوز در سامانه ملی مجوز در حوزه بهداشت و درمان و کسب وکارهای حوزه سلامت می تواند پروسه های ادرای را به حداقل رسانده و مجوزهای مازاد را از مسیر بردارد. چرا که بسیاری از ضوابطی که در حوزه سلامت محور است مازاد است و راه اندازی این سامانه به حوزه سلامت کمک ویژه ای می کند. مجوزهای مختلف در حوزه سلامت بعضا غیرشفاف و فرآیندمحور نیست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی