عصر بازار

صدور بیش از نیم میلیون مجوز از درگاه ملی مجوز‌های کشور

عصر اعتبار- از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از نیم میلیون عنوان مجوز از طریق درگاه ملی مجوز‌ها به صورت الکترونیک صادر شده است.

صدور بیش از نیم میلیون مجوز از درگاه ملی مجوز‌های کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صدا و سیما، از ابتدای سال 1401 تا 17 تیر1402  تعداد 502 هزار عنوان مجوز از طریق درگاه ملی مجوز‌ها به صورت الکترونیک صادر شده است. بر این اساس این صدور بیش از نیم میلیون مجوز از درگاه ملی مجوز‌های کشورگزارش بیش از یک میلیون درخواست مجوز نیز در این بازه زمانی در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت شده است. همچنین تعداد 173 هزار درخواست مجوز در دست بررسی است.

    درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار، بستری اینترنتی تحت مدیریت دبیرخانه «هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب وکار» است؛ شفاف سازی شرایط، مدارک، زمان و هزینه لازم برای صدور مجوز همه کسب وکارها، معرفی مرجع اصلی صادرکننده مجوز هر کسب وکار، سهل کردن شرایط، مدارک و زمان و هزینه لازم برای صدور مجوز همه کسب وکارها، ثبت نام از متقاضیان دریافت مجوز، راهنمایی و هدایت وی به درگاه تخصصی صادرکننده مجوز، پشتیبانی و پیگیری دریافت مجوز موردنظر متقاضی در زمان اعلام شده و پیگیری قضایی در صورت عدم صدور مجوز بدون دلیل موجه از کارکرد‌های این درگاه است.

    این درگاه بر اساس ماده 7 قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی مصوب 1387 و اصلاحات بعدی آن طراحی و راه اندازی شده و مرجع رسمی مجوز‌های کسب و کار کشور محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی