عصر بازار

بر اساس نتایج یک نظر سنجی:

بیمه دانا از نگاه ذینفعان شرکتی است، قابل اعتماد، جذاب و واقعی

عصر اعتبار- روابط عمومی بیمه دانا در پایان سال ۱۳۹۴ در راستای کسب اطلاعات تکمیلی برای اجرای طرح هویت بصری این شرکت، طرح نظرسنجی با موضوع”بررسی جایگاه اجتماعی شرکت بیمه دانا از نگاه ذینفعان”را اجرا کرد. این طرح که به عنوان پشتوانه مطالعاتی طرح هویت بصری بیمه دانا قلمداد می شود با هدف کسب نظرات مشتریان و کارکنان این شرکت اجرا شد، نتایج کلی طرح نشان دهنده اقبال ذینفعان به این شرکت است.

بیمه دانا از نگاه ذینفعان شرکتی است، قابل اعتماد، جذاب و واقعی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این نظرسنجی تعداد (نمونه آماری) 955 نفر به عنوان پاسخگو شرکت کرده بودند. افراد مذکور شامل کارکنان بیمه دانا و مشتریان این شرکت بودند مشتریانی که برای تهیه بیمه نامه یا دریافت خسارت به شعب بیمه دانا در 43 شهر کشور مراجعه کرده بودند.


    این طرح که بر اساس پنج شاخص: صداقت، اشتیاق و هیجان، صلاحیت و شایستگی، کمال و دلفریبی، قوت و استحکام مدل آکر اجرا شد گروه های سنی 15 سال به بالا را به عنوان نمونه انتخاب و مورد مطالعه قرار داد. در شاخص تحصیلات نیز افراد مورد مطالعه از زیردیپلم تا فوق لیسانس و بالاتر در طرح لحاظ شده بود.

    طبق نتایج به دست آمده از مطالعه انجام شده بر اساس شاخص های مدل آکر، ذینفعان بیمه دانا را شرکتی “قابل اعتماد، جذاب و واقعی” قلمداد کردند.

    طرح هویت بصری بیمه دانا پس از حدود یکسال کار مطالعاتی و بررسی های لازم در اسفند ماه سال گذشته جهت اجرا ابلاغ شد و در حال حاضر اقدامات مقدماتی در بخش های مختلف جهت پیاده سازی آن آغاز شده است.

    گفتنی است؛ بیمه دانا برای نخستین بار پس از بررسی و مطالعات لازم با نظر و حمایت مساعد نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره اجرای طرح هویت بصری خود را در سال 95 آغاز کرد.

    همانگونه که می دانید، تبلیغ برای ایجاد تصویر ذهنی مثبت، ابزار عمده ای است که شرکتها برای بازاریابی خود از آن بهره می گیرند. شرکت های بیمه نیز برای ایجاد یک ذهنیت مطلوب از این روش بهره می برند. آنها همچنین از این نوع تبلیغ برای مقابله با وضعیتهایی استفاده می کنند که احتمالاً تصویر ذهنی مشتریان از شرکت بیمه مخدوش شده است. تلاشهای بازاریابی یک شرکت بیمه، فقط در صورتی با موفقیت همراه است که این سازمان به طور واقعی همگام با تصویر ذهنی مطلوب خود حرکت کند. در صورت عدم تناسب واقعیت با تصویر ذهنی، با هیچ بودجه تبلیغاتی و برنامه روابط عمومی نمی توان مردم را در بلند مدت قانع کرد. یک شرکت بیمه باید هر از گاهی بازار مخاطب خود را تحت بررسی قرار دهد، تا مطمئن شود فعالیتهای بازاریابی خود (در جهت بهبود تصویر ذهنی سازمان)، در راستای اهداف سازمان بوده است یا خیر.

    در دهه های قبل شرکت های تجاری در مورد مشتریان خود نگرانی زیادی نشان نمی دادند، چون تقریباً اکثر بازارها در حال رشد بودند. اما امروز به این حقیقت پی برده اند که کسب سود فقط از طریق جلب توجه مشتریان و سهم بیشتر از بازار امکان پذیر است. نتیجه آنکه شرکت های بیمه هیچ چاره ای ندارند، جز اینکه تصویر ذهنی مثبت خود را توسعه دهند. آنها باید همان کوشش را که برای درک نیازهای مشتریان خود به کار می برند، برای ارزیابی تصویر ذهنی مشتریان خود نیز به کار برند.

    بیمه دانا طی سال93 و 94 با درک حساسیت های مخاطبان خود و درک این موضوع که برند آن نیازمند بازنگری و استفاده از المان های روز برای جلب و جذب مشتری است اقدام به مطالعه شرکت در بین رقبا و ذینفعان کرد که ماحصل آن برنامه ریزی در راستای تهیه و تدوین طرح هویت بصری بود که پس از انجام مطالعات اولیه اقدام به تهیه و طراحی عناصر معرف آن کرد.

    خاطرنشان می سازد، روابط عمومی بیمه دانا به عنوان مجری نظرسنجی و طرح هویت بصری ضمن تشکر از نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، رئیس هیأت مدیره، اعضای هیأت مدیره، معاونین مدیرعامل، مدیران و روسای شعب، مشتریان و کارکنان شرکت که در اجرای طرح نهایت همکاری را داشتند، امیدوار است که در پیاده سازی و اجرای آن در سطح شرکت حمایت آنها را نیز داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو