عصر بازار

۹ پروژه بیمه‌ای و درمانی تأمین اجتماعی افتتاح شد

عصر اعتبار- از ۹ پروژه درمانی و بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.

۹ پروژه بیمه‌ای و درمانی تأمین اجتماعی افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، امروز از 9 پروژه مختلف در نظام مدیریت ارتباط با مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بهره‌برداری شد.

    * مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی

    در پروژه مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی،‌ مخاطبان از کانال‌های ارتباطی مختلف امکان برقراری تماس با سازمان را دارند و تمامی مبادی ورودی اطلاعات اعم از تماس تلفنی، پیامک، پست الکترونیک، سایت رسمی سازمان و ... در مرکز موردبررسی کارشناسی قرار گرفته و پس از ارائه کد پیگیری به مخاطبان در اسرع وقت پاسخ مقتضی به یکی از روش‌های الکترونیکی یا از طریق تماس تلفنی به فرد مربوطه منعکس خواهد شد.

    شماره مرکز تماس ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی نیز 1420 است.

    * کارت هوشمند درمان

    در راستای ارائه سرویس مناسب به بیمه‌شدگان با برقراری سامانه آنلاین استحقاق درمان و ایجاد نسخه‌نویسی الکترونیک طی سال‌های آتی تمامی دفترچه‌های درمانی موجود در سازمان تأمین اجتماعی با کارت هوشمندی که قابلیت ثبت و ذخیره‌سازی بخشی از اطلاعات درمانی بیمه‌شدگان را دارا است، جایگزین خواهد شد.

    احراز هویت و تأیید استحقاق دریافت خدمات درمانی آنلاین، جلوگیری از بروز سوءاستفاده‌های احتمالی و تولید اسناد جعلی، کاهش و مدیریت هزینه‌های وارد به سازمان و بیمه‌شدگان، یکپارچگی اطلاعات بیمه‌شدگان توسط این سیستم، سهولت و امنیت در انتقال اطلاعات نسخه و بیمار، استفاده از داده‌ها و اطلاعات در تصمیم‌گیری‌های آتی و عدم نیاز به مراجعات مجدد به شعب و کارگزاری‌ها به‌منظور تأیید یا تمدید دفترچه از مزایای این سیستم است.

    * نسخه‌نویسی الکترونیک

    تجویز و استفاده از داده‌ها اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین بخش اجرای فرآیند درمان بیماری‌ها است. نسخه‌نویسی کاغذی به ناخوانا بودن نسخه، خطای داروخانه و... باعث به خطر افتادن ایمنی بیمار می‌شود.

    پیاده‌سازی سیستم نسخه‌نویسی الکترونیک می‌تواند مشکلات متعدد نسخه‌نویسی کاغذی را بهبود دهد و باعث صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، احراز هویت و بررسی استحقاق درمان و کاهش خطاهای نسخه‌نویسی باشد.

    * طرح محاسبه و پرداخت متمرکز مستمری

    در این طرح صدور احکام مستمری و اعمال تغییرات بعدی آن کماکان توسط شعب انجام می‌پذیرد.

    کنترل و نظارت به صحت پرداخت‌ها،‌مدیریت مالی و جلوگیری از وصول نقدینگی همین‌طور روان‌سازی و بهبود کیفیت ارائه خدمات از مهم‌ترین اهداف طرح پرداخت متمرکز مستمری‌ها است.

    * سامانه بیمه بیکاری

    ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز مقرری‌بگیران بیمه بیکاری، همپوشانی اطلاعات مقرری‌بگیران و جلوگیری از پرداخت من‌غیرحق مقرری، مدیریت صحیح منابع و مصارف، حذف حدود 500 حساب فرعی و جلوگیری از رسوب منابع در واحدهای اجرایی، رفع مشکلات مربوط به تخصیص بودجه و جبران کسری اعتبار استان‌ها و همین‌طور بهره‌گیری از خدمات نوین بانکی در ارائه خدمات از اهداف تشکیل سامانه بیمه بیکاری است.

    * طرح ساختار نوین ارائه خدمت و شعب

    در این طرح اصلاح ساختارها، توسعه قابلیت‌ها و افزایش ظرفیت‌های سازمانی با تأکید بر ارتقای جایگاه سازمان به‌عنوان یک نهاد فعال اثرگذار و افزایش هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف بیمه‌ای، درمانی و سرمایه‌گذاری دیده شده است.

    * سیستم پکس

    سیستم پکس یک سیستم انتقال و ذخیره تصاویر پزشکی است که تصاویر پزشکی را پس از تبدل به فرم دیجیتال از طریق شبکه‌های سرعت بالا منتقل کرده و آنها را به‌جای سیستم رایج فیلم‌های رادیولوژی با فرمت دیجیتال ذخیره می‌کند.

    جلوگیری از تأخیر در مراقبت از بیمار، جلوگیری از تأخیر زمانی در انجام‌ آزمایشات و گزارش‌نویسی، کاهش و مدیریت هزینه‌های چاپ فیلم، تعمیر و نگهداری دستگاه پرسسور، جلوگیری از گم شدن فیلم‌ها و دوباره‌کاری از مهم‌ترین مزایای اجرای این پروژه است.

    * طرح سیستم بیمه‌ای با نگاه مالی و نظام تعهدی

    این طرح در قالب کارگروه مشترک فنی و درآمد و همین‌طور اداری و مالی سازمان از مهرماه سال 93 اجرایی و در سه فاز طراحی شد. فاز اول شامل شناسایی اقلام درآمدی و تعهدات قانونی در سیستم بیمه‌ای موجود، فاز دوم اعمال تغییرات لازم در سیستم بیمه‌ای و فاز سوم ایجاد سرویس‌های متمرکز با رویکرد مالی، تعهدی در سطح واحدهای ستادی و اجرایی بوده است.

    * طرح بهبود و روان‌سازی فرایندها در ارائه خدمات در شعب

    در این طرح که در شعبه 25 تهران اجرایی شده است، به ارائه هرچه بیشتر خدمات به‌صورت غیرحضوری و حذف گردش‌های زائد در جریان ارائه خدمت و همین‌طور افزایش بهره‌وری و جلب رضایت ارباب رجوع توجه شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو