عصر بازار

کشف اشیای عتیقه ۳۰۰۰ ساله به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان

عصر اعتبار- فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۰ میلیاردی اشیای عتیقه باستانی با قدمتی سه‌هزار ساله در شهرستان سلطانیه خبر داد.

کشف اشیای عتیقه ۳۰۰۰ ساله به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا صالحی، گفت: در پی اخبار واصله از منابع مردمی مبنی بر خرید و فروش اشیاء عتیقه توسط سرنشینان یک دستگاه پژو آر.دی بلافاصله ماموران انتظامی و پلیس آگاهی شهرستان سلطانیه وارد عمل شدند.

    فرمانده انتظامی استان زنجان تصریح کرد: ماموران پلیس پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی با مقام قضایی متهمان را با خودرو مذکور شناسایی و دستگیر کردند.

    وی افزود: در بازرسی از خودرو متهمان یک کتیبه سنگی دارای نقوش تاریخی متعلق به دوره قبل از اسلام، یک شاخ گوزن، یک دندان گرگ، یک قطعه سنگ مرجان دریایی، یک کتیبه سفالی نقش‌دار و یک سنگ تاریخی کشف شد.

    این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: برابر نظر کارشناس باستان‌شناسی، همه اشیاء فوق در زمره اشیای تاریخی با قدمتی 3000 ساله بوده که از شهرستان سلطانیه توسط حفاران غیرمجاز کشف شده است.

    صالحی با اشاره به ارزش تاریخی و فرهنگی عتیقه‌جات کشف شده، عنوان کرد: برابر نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی ارزش ریالی این اشیای عتیقه بیش از 20 میلیارد ریال برآورد شده است.

    فرمانده انتظامی استان زنجان با اعلام اینکه در این خصوص برای چهار متهم دستگیر شده، پرونده تشکیل و اقدامات قانونی در حال انجام است، از شهروندان خواست هرگونه فعالیت‌ های غیرقانونی و مجرمانه را در سریع‌ترین زمان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

    *عکس تزئینی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی