عصر بازار

کشف ۳ شی عتیقه با قدمت ۵هزار ساله در جیرفت

عصر اعتبار- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از کشف ۳ شی عتیقه مربوط به عصر مفرغ با قدمت ۵ هزار سال در این شهرستان خبر داد وگفت:دستگاه قضائی با قاچاقچیان اشیای عتیقه برخورد قانونی می‌کند.

کشف ۳ شی عتیقه با قدمت ۵هزار ساله در جیرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: شامگاه گذشته، پس ازانجام یکسری کار اطلاعاتی توسط پلیس اطلاعات جیرفت، تعداد سه شی عتیقه مربوط به عصر مفرغ با قدمت 5هزار ساله کشف و ضبط شد.

    وی در رابطه با مشخصات اشیای کشف شده افزود: در این عملیات یک ظرف سفالی بزرگ با بدنه گرد به ارتفاع 30 سانتی متر و یک ظرف سفالی کوچک به ارتفاع 10/5 سانتی متر و یک قطعه شی سنگی سبز رنگ استوانه‌ای شکل با تزیین کنده هندسی ریز به ارتفاع 3/5 سانتی متر و قطر 3 سانتی متر کشف شد.

    سلامی تصریح کرد: بر اساس نظریه کارشناس میراث فرهنگی قدمت اشیاء کشف شده قدمتی بالغ بر 5 هزار سال دارند و مربوط به عصر مفرغ می‌باشند.

    دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت ضمن درخواست از مردم در خصوص همکاری جهت کشف اشیا عتیقه اظهار کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچیان عتیقه ادامه دارد و دستگاه قضایی به شدت با این افراد برخورد می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی