عصر بازار

کشف مروارید ۳۴ کیلوگرمی در فیلیپین

عصر اعتبار- ماهیگیری ناشناس و فیلیپینی ۱۰ سال پیش مروارید بزرگی به وزن ۳۴ کیلوگرم را کشف کرد و بی‌خبر از ارزش بالای آن، این مروارید را به عنوان طلسم خوش‌شانسی در خانه‌اش پنهان کرده‌بود.

کشف مروارید ۳۴ کیلوگرمی در فیلیپین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از همشهری، براساس گزارش میل‌آنلاین، این مروارید غول‌پیکر می‌تواند به بزرگترین مرواریدی تبدیل شود که تاکنون در جهان کشف شده‌است. ماهیگیر ناشناسی که مروارید را کشف کرده، از قیمت بیش از 100 میلیون دلاری آن هیچ خبری نداشته‌است و برای 10 سال آن را به عنوان نماد شانس در خانه‌اش نگهداری می‌کرد.

    اما بروز آتش‌سوزی در خانه چوبی و کوچک این ماهیگیر باعث شد تا وسایلش را جمع‌آوری کرده و از خانه‌اش نقل مکان کند و مروارید را نیز به یکی از مقامات توریستی جزیره پورتو پرنسسکا تحویل داده و ادعا کرد آن را از درون صدفی بسیار بزرگ کشف کرده‌است. این مروارید طولی برابر 67 سانتیمتر و عرضی برابر 30 سانتیمتر دارد و رکورد‌دار سابق بزرگترین مروارید جهان با وزن 6.4 کیلوگرم و ارزش 35 میلیون دلار در برابر آن بسیار ناچیز به حساب می‌آید.

    ماهیگیر می‌گوید حدود ده سال پیش در هوایی طوفانی قلابش را درون آب انداخته و قلاب به سنگی گیر می‌کند. ماهیگیر مجبور می‌شود برای رها کردن قلاب زیر آب برود و در آنجا پی‌میبرد که قلاب به یک صدف گیر کرده و آن را با خود روی آب می‌آورد و مروارید و صدف آن را برای 10 سال در خانه‌اش نگهداری می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی