عصر بازار

خوشبینی به اونس، تابلوی آتی سکه را سبز کرد

عصر اعتبار- طی روز گذشته انتظار برای مثبت باز شدن بهای اونس در بازارهای جهانی موجب رشد بهای سکه در بازار نقدی و آتی سکه شد.

خوشبینی به اونس، تابلوی آتی سکه را سبز کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، به این ترتیب برخلاف افت قیمت دلار، روز یکشنبه سکه در بازار آتی سکه بورس کالای ایران با افزایش قیمت رو به رو شد، به طوری که سکه در سررسید شهریورماه با نرخ یک میلیون و 112هزار تومان معامله شد و افزایش 0/05 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با رشد 0/09 درصدی به قیمت یک میلیون و 122هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 134 هزار تومان معامله و با افزایش 0/12 درصدی رو به رو شد. قرارداد تحویل اسفند با 0/07 درصد افزایش به قیمت یک میلیون و 146 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و 164 هزار تومان معامله شد و رشد 0/06 درصدی را به ثبت رساند.

    حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به 2هزار و 589 قرارداد و ارزش آن به بیش از 300 میلیارد ریال رسید.

    از سویی بهای سکه در بازار نقدی نیز طی روز گذشته مثبت شد، به طوری که سکه بهار آزادی با افزایش یک هزار تومانی به قیمت یک میلیون و 111 هزار تومان رسید.

    از طرفی نیم سکه و ربع‌سکه نیز نسبت به روز شنبه گذشته دو هزار تومان افزایش یافت و به ترتیب با قیمت های 566 و 294 هزار تومان به فروش رسید.

    این در حالی است که قیمت هر گرم طلای 18 نسبت به روز گذشته 138 تومان افزایش یافت و با قیمت 112 هزار و 918 تومان معامله شد. همچنین سکه گرمی نیز در این روز تغییر نکرده و با قیمت 180 هزار تومان به فروش رسید.

    به گفته کارشناسان، بالا رفتن جزئی تقاضا در بازار سکه مهم‌ترین عاملی بود که به رشد خفیف آن کمک کرد. همچنین به عقیده برخی دیگر از فعالان بازار طلا و سکه، مقاومت معامله‌گران در آستانه کانال یک میلیون و 110 هزار تومان یکی از مهم‌ترین عواملی بود که روند صعودی سکه را تشدید کرد.

    در بازار گواهی سکه چه گذشت؟

    همچنین نگاهی به معاملات امروز گواهی سکه طلا در بورس کالای ایران نشان می دهد که 120 سکه در قالب گواهی سکه به ارزش یک میلیارد و 329میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    بنابراین گزارش، امکان معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی