عصر بازار

امور بیمه بیکاری به کاریابی‌ها واگذار شد + سند

عصر اعتبار- معاونت روابط کار و معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار طی بخشنامه ای خدمات بیمه بیکاری را به کاریابی ها واگذار کرد.با این بخشنامه مقرر شد شرایط در سراسر استان‌ها برای اجرای این خدمات مهیا شود.

امور بیمه بیکاری به کاریابی‌ها واگذار شد + سند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، طرح واگذاری امور بیمه بیکاری به کاریابی‌ها  مدتی است که مطرح شده است. بسیاری از فعالان کارگری نسبت به اجرای این طرح مخالف‌هایی داشتند و بیان می کردند: واگذاری امور بیکاری  به کاریابی‌ها باعث ایجاد شکاف بیشتر و عدم کنترل شغل و عرضه میشود و در ضمن الزام قانونی ارائه شغل به افرادی که از بیمه بیکاری استفاده می کنند را زیر سوال می‌برد و به دلیل عدم نظارت وزارت کار بر بحث کاریابی‌ها باعث می‌شود افرادی که نفوذ بیشتری دارند شغل مناسب‌تری را به دست آورند و هر کس نفوذ کمتری دارد بیکار بماند.

    همچنین به اعتقاد فعالان اقتصادی بروز پدیده "شغل فروشی" آسیب بزرگ در واگذاری بیمه بیکاری به کاریابی‌ها است.

    اما در مقابل این اظهارات بابک هاشمی پور، رئیس کانون انجمن‌های صنفی کاریابی‌های کشور در بیان مزایای این واگذاری گفت: افزایش میزان رضایت مندی ارباب رجوع، کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغال مجدد مقرری بگیران، مهارت آموزی مقرری بگیران بیمه بیکاری و کمک به صندوق بیمه بیکاری از مزایای واگذاری خدمات بیمه بیکاری به کاریابی هاست.

    رئیس کانون کاریابی ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور اظهار داشت: این اقدام در راستای جبران افت درآمد کاریابی ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور صورت خواهد گرفت، البته از طریق دفاتر کاریابی، امکان به کارگماری دوباره افراد  یا جلوگیری از بروز تخلف احتمالی توسط برخی افراد شرایط مناسب تری پیدا می کند.

    وی با بیان اینکه هزینه به کارگماری افراد توسط تأمین اجتماعی به کاریابی ها پرداخت می‌شود گفت:افرادی که از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند تازمانی که مشغول کار نشده اند،‌از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند اما بعد از به کارگماری حقوق بیمه بیکاری آنها قطع می‌شود. اگر فردی هم تبانی و از رفتن به کار ممانعت کند، بیمه بیکاری فرد هم قطع خواهد شد.

    هاشمی پور تأکید کرد: مرحله اول فعالیت بیمه بیکاری شامل، فرایند تشکیل پرونده برای متقاضیان استفاده از برقراری بیمه بیکاری(شامل مشاوره شغلی، ثبت نام و تشکیل پرونده متقاضیان), ثبت حضور و غیاب منظم, انجام مشاوره شغلی به مقرری بگیران معرفی به فرصت های شغلی و بکارگماری آنان, وظایف کاریابی های مشمول طرح  اجرای دستورالعمل اجرایی نحوه واگذاری امور غیر حاکمیتی در حوزه بیمه بیکاری است.

    اما با تمام این تفاسیر بخشنامه واگذاری امور بیکاری به کاریابی‌ها با امضای معاونت روابط کار و معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار به ادارات تعاون،کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور ابلاغ شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو