عصر بازار

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران:

«صنعت بیمه» منبعی برای پرداخت هزینه سایر سازمان‌ها شده است

عصر اعتبار- دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران گفت: متأسفانه هر ساله عوارض شرکت‌های بیمه رو به افزایش است و همین باعث می‌شود بیمه‌نامه‌ها گران‌تر شود و یک تعداد از مردم نتوانند بیمه‌نامه بخرند، ۱۵ سالی است این موضوع شروع شده و گویا صنعت بیمه به منبعی تبدیل شده که بتواند بعضی از هزینه‌های سایر سازمان‌ها را پرداخت کند.

«صنعت بیمه» منبعی برای پرداخت هزینه سایر سازمان‌ها شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محسن پورکیانی چهارشنبه 8 آذر در همایش صنعت بیمه استان همدان، اظهار کرد: در تمام دنیا وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد دولت‌ها تنها امدادرسانی می‌کنند و جبران خسارت‌ها مربوط به شرکت‌های بیمه است اما در ایران با توجه به اینکه صنعت بیمه به خوبی رشد نکرده، بار عمده جبران خسارت‌ها بر عهده دولت بوده و طبیعی است که دولت نمی‌تواند در مدت زمان کوتاهی خسارت‌ها را جبران کند و به همین علت نارضایتی‌هایی به وجود می‌آید پس به نفع دولت است که از صنعت بیمه حمایت کرده و در جهت توسعه فرهنگ بیمه کمک کند.

    وی پیشنهاد کرد: اینکه بیمه‌نامه ارزان به دست مردم برسد و سال به سال خیلی گران نشود، مستلزم آن است که دولت و مقام قانونگذار به صنعت بیمه کمک کنند، متأسفانه هر ساله عوارضی که شرکت‌های بیمه باید پرداخت کنند، رو به افزایش است و همین باعث می‌شود بیمه‌نامه‌ها گران‌تر شود و یک تعداد از مردم نتوانند بیمه‌نامه بخرند، 15 سالی است این موضوع شروع شده و گویا صنعت بیمه به منبعی تبدیل شده که بتواند بعضی از هزینه‌های سایر سازمان‌ها را پرداخت کند.

    پورکیانی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید کمک کنند تا این مشکل رفع شود، در واقع صنعت بیمه هیچ پولی از دولت نمی‌گیرد و باری بر دولت نیست بلکه بارهای زیادی را از دوش دولت برمی‌دارد بنابراین توقع داریم به صنعت بیمه توجه بیشتری شود.

    وی یادآور شد: هر ساله جلسات متعددی در مجلس می‌گذاریم و به جای کاهش، عوارض افزایش می‌یابد و مشکلات مالیاتی که نماینده‌ها و شرکت‌های بیمه ما دارند، هر روز بر این مشکلات افزوده می‌شود.

    پورکیانی با بیان اینکه همدان یک استان دارای کشاورزی و دامداری است بنابراین فروش بیمه‌نامه در این استان بسیار سخت است و شبکه فروش زحمات زیادی می‌کشند، اظهار کرد: در بعضی از استان‌ها کارهای بزرگ با بازاریابی خوب وجود دارد اما در این استان کارها فوق‌العاده خُرد است و زحمت دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی