عصر بازار

مدیرعامل بانک قوامین:

مجلس نسبت به بازنگری قانون بانکداری بدون ربا اقدام کند

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک قوامین با اشاره به اینکه بانکها به تنهایی رفع‌کننده مشکلات اقتصادی کشور نیستند گفت: مجلس شورای اسلامی باید نسبت به بازنگری اصولی در قانون بانکداری بدون ربا اقدام کند.

مجلس نسبت به بازنگری قانون بانکداری بدون ربا اقدام کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، غلامحسن تقی نتاج مدیرعامل بانک قوامین در مراسم تودیع و معارفه مدیر شعب این بانک در مازندران تصریح کرد: مؤسسات مالی و بانک ها در کشور در 2 بخش دولتی و غیر دولتی فعالیت می‌کنند و بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور به واسطه دولتی بودن اتکا به اقتصاد نفتی دارد.
    وی افزود: باید تلاش کنیم اقتصاد کشور را از وابستگی دولتی دور کرده و به سمت اقتصاد خصوصی هدایت کنیم.
    مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه دلیل وابستگی اقتصاد کشور به نفت به واسطه اقتصاد دولتی است، تصریح کرد: بانک‌های دولتی از منابع دولتی برخوردار بوده ولی بانک‌های غیر دولتی متکی به سرمایه و آورده مردم و سهامداران هستند.
    نتاج با اعلام اینکه همه مشکلات اقتصادی کشور توسط نظام بانکی رفع نمی‌شود، گفت: برای رفع مشکلات سود تسهیلات دست نیاز به سوی همه مراجع و کارشناسان اقتصادی دراز می‌کنیم.
    وی با بیان اینکه قانون عملیات بانکی بدون ربا حدود 33 سال در کشور اجرا می‌شود،بیان کرد: مقرر شده بود این قانون تنها 5 سال پس از اجرا تغییر و بازنگری شود ولی همچنان به صورت کجدار و مریض در کشور اجرا می‌شود.
    مدیرعامل بانک قوامین با بیان اینکه امیدواریم قانون بانکداری بدون ربا متعالی‌تر از گذشته توسط نمایندگان مجلس تصویب شود، گفت: با تصویب این قانون بسیاری از مشکلات نظام بانکی نظیر سود تسهیلات و معوقات نظام بانکی به آسانی قابل رفع خواهد بود.
    این گزارش حاکی است در این مراسم از خدمات علی خلیلی مدیر اسبق بانک در مازندران تجلیل و محمودرضا رنجبر به سمت مدیر جدید در مازندران منصوب شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی