عصر بازار

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده؛

هیجانات سیاسی بازار را مثبت کرده است

عصر اعتبار- مدیرعامل کارگزاری بانک آینده رشد امروز گروه خودرویی را بیشتر ناشی از هیجانات سیاسی دانست و گفت: رئیس‌جمهور در صحبت‌هایش در سازمان ملل از سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به ایران دعوت کرد و به همین دلیل امروز بیشتر نمادهای خودرویی امروز صف خرید شدند.

هیجانات سیاسی بازار را مثبت کرده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، فردین آقابزرگی، با بیان اینکه پیرو صحبت‌های رئیس جمهور در سازمان ملل متحد و دعوت وی از سرمایه‌گذاران خارجی، بازار سرمایه نیز تحت تاثیر هیجان قرار گرفته است، افزود: به نظر می‌رسد، مولفه‌های بنیادی مانند کاهش سود سپرده‌های بانکی و تسویه حساب اعتبارات کارگزاری‌ها پیش از این تاثیر خود را بر بورس گذاشته باشد و رشد امروز بازار و به ویژه خودرویی‌ها مرهون مذاکرات سیاسی و تا حدود کمی واقف شدن دولت به رکود اقتصادی و اعطای کارت‌های اعتباری خرید باشد.

    وی تشریح کرد: کارت‌های اعتباری باعث به جریان افتادن شوک تقاضا در بازار می‌شود و می تواند نقطه تحول مناسبی در شرایط رکودی باشد. اما در رشد امروز بازار و گروه خودرویی بیشتر هیجان مذاکرات سیاسی دخیل بود. در واقع رئیس جمهور در صحبت‌هایش از سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به ایران دعوت کرد و به همین دلیل یکی از صنایعی که به سرعت تحت تاثیر، ورود سرمایه‌گذاران خارجی قرار می‌گیرد، گروه خودرو و قطعه‌سازی است. به این ترتیب امروز بیشتر نمادهای خودرویی امروز صف خرید شدند.

    آقابزرگی به حجم اندک معاملات امروز بورس تا لحظه انجام مصاحبه اشاره و بیان کرد: البته این میزان از حجم معاملات تا این لحظه خیلی قابل اتکا نیست. اما اگر این روند طی چند روز آینده ادامه داشته باشد، می‌توان به رشد بازار امیدوار بود.

    به گفته مدیرعامل کارگزاری بانک آینده، اینکه دولت به این نتیجه رسیده است که ادامه رکود می تواند منجر به ایجاد معضل شود و دست به انجام ابتکاراتی برای تغییر در سیاست‌های انقباضی مانند کاهش سود سپرده‌های بانکی و اعطای کارت‌های اعتباری خرید زده است، نشان دهنده گام‌های ابتدایی برای خروج از وضعیت کنونی است.

    وی، بازار را دارای پتانسیل رشد، مشروط به بازنگری دولت در سیاست‌های انقباضی اقتصادی دانست و اظهار کرد: بازار امروز رشد مناسبی را داشته است، اما نظر دادن در خصوص رشد یک طرفه بخشی از بازار تنها در یک روز قضاوت پیش از موعد است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی