عصر بازار

نرخ پایه ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال است

فردا،دومین مزایده بزرگ خصوصی سازی امسال

عصر اعتبار- مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: پس از مزایده بزرگ ۱۵ شهریورماه، که بزرگترین واگذاری این سازمان در سال ۹۵ بود، فردا (دوشنبه دوازدهم مهرماه) ۹ بنگاه و شرکت با قیمت پایه تقریبی ۱۵ هزار میلیارد ریال عرضه خواهند شد.

فردا،دومین مزایده بزرگ خصوصی سازی امسال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سید جعفر سبحانی اظهار داشت: قرار است در مزایده فردا 100 درصد سهام چهار کشتارگاه در شهرهای اقلید (فارس)، یاسوج ( کهگیلویه و بویر احمد)، ایلام و جونقان (شهرکرد) در مجموع به ارزش 450 میلیارد ریال، 92 درصد سهام شرکت بزرگ نساجی قائمشهر به قیمت پایه 290 میلیارد ریال، مجتمع صنعتی اسفراین با قیمت پایه 11 هزار میلیارد ریال، شرکت لوله گستر اسفراین با قیمت پایه دو هزار و 750 میلیارد ریال، شرکت پیمانکاری کارهای زیربنایی آب (پیماب) به قیمت پایه 490 میلیارد ریال و 20 درصد سهام باقی مانده شرکت پالایش پارسیان سپهر به قیمت پایه 130 میلیارد ریال عرضه خواهند شد.
    وی افزود: حصه نقدی دو مجتمع موجود در شهرستان اسفراین که قیمت بالایی دارند، 10 درصد بوده و اقساط شان هفت ساله است.
    حصه نقدی مبلغی است که برندگان مزایده باید در ابتدا و پیش از انعقاد قرارداد پرداخت کنند.
    این مقام مسئول اضافه کرد: شرکت پیماب با حصه نقدی 25 درصد و باقی مانده آن در اقساط یک ساله، نساجی قائمشهر با حصه نقدی پنج درصد و پرداخت اقساط هشت ساله و کشتارگاه ها با حصه نقدی پنج درصد و باقی مانده در اقساط هشت ساله به مزایده گذاشته می شوند.
    وی گفت: کشتارگاه ها و مجتمع های اسفراین و شرکت پالایش پارسیان برای نخستین بار به مزایده گذاشته می شوند و قرار است در آخر وقت اداری امروز آخرین فرصت برای متقاضیان شرکت در مزایده است تا با فیش واریزی سه درصد «سپرده نقدی» همراه با پاکت پیشنهاد قیمت خود به این سازمان مراجعه کنند.
    سبحانی افزود: بازگشایی پاکت ها از ساعت 14 فردا ( دوشنبه ) انجام می شود و پس از مشخص شدن برندگان، مطابق قانون، سازمان خصوصی سازی حداکثر در مدت دو هفته باید اسامی برندگان را در سایت سازمان اعلام و به برندگان طی نامه ای ابلاغ کند؛ این موضوع پس از انجام استعلام های مربوطه و محرز شدن نداشتن بدهی از سوی برندگان، به این سازمان انجام می شود.
    به گفته وی، پس از اعلام نتیجه، برندگان تا 20 روز کاری فرصت دارند که حصه نقدی را بپردازند ( البته سه درصد آن پیشتر در قالب سپرده نقدی پرداخت شده و کسر می شود) و در غیر این صورت، سپرده نفر دوم جایگزین خواهد شد.
    مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: پیش از آغاز بکار دولت یازدهم، در مدت 12.5سال (از سال 80) مجموع واگذاری انجام شده به بخش خصوصی واقعی 18 درصد بود، اما این آمار در سه سال گذشته به حدود 38 درصد (بیش از دو برابر) رسید؛ این در حالی است که فقط در سال 93 بیش از 85 درصد واگذاری های انجام شده به بخش خصوصی واقعی بود.
    بزرگترین واگذاری سازمان خصوصی سازی در سال 95 در پانزدهم شهریورماه گذشته، مزایده یکصد جایگاه سوخت به انجام رسید که از ساعت 14 آغاز و تا ساعت 20 همان روز به طول انجامید و در مجموع 333 پاکت پیشنهاد قیمت رسید.
    ارزش واگذاری ها در این مزایده تاریخی نزدیک به 3500 میلیارد ریال (350 میلیارد تومان) بود.
    پیش تر رییس کل سازمان خصوصی سازی کشور اعلام کرده بود، واگذاری های انجام شده در طول 15سال گذشته در این سازمان در مجموع به ارزش یکهزار و 420 میلیارد ریال بوده از جمله در قالب واگذاری به عموم مردم، رد دیون و سهام عدالت صورت گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو