عصر بازار

مدیرعامل بانک مسکن تشریح کرد:

جزییات عملکرد موسسات تسهیلات منطقه‌ای مسکن

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به جزییات عملکرد موسسات پس انداز و تسهیلات مسکن گفت: شعاع فعالیت این مناطق استانی خواهد بود و ورود تمام سرمایه گذاران و مردم برای سرمایه گذاری در این موسسه آزاد است.

جزییات عملکرد موسسات تسهیلات منطقه‌ای مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمدهاشم بت‌شکن با بیان این که ساخت و خرید و فروش مسکن منطقه‌ای است، اظهار داشت: ممکن است در شهری آپارتمان سازی و انبوه‌سازی وجود نداشته باشد اما در منطقه دیگری انبوه‌سازی شده باشد یا این که در شهری، مردم متقاضی خانه‌های ویلایی باشند.

    وی افزود: ساخت مسکن به مقتضیات ویژگی‌های اقلیمی، فرهنگی و مختصات شهر می‌تواند متفاوت باشد و هم از جهت فنی و هم از جهت تامین مالی شیوه‌های متفاوتی را می‌طلبد. بنا بر این شرایط اعطای تسهیلات و سقف آن در مناطق مختلف باید متفاوت باشد.

    مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه برای مثال سقف تسهیلات در تهران ممکن از سایر مناطق و شهر‌ها بالا‌تر و نرخ سود آن هم بیشتر باشد، گفت: بنا بر این شرایط اعطای تسهیلات و سقف آن و سود وام در تهران با استانی مانند سیستان و بلوچستان یکسان نخواهد بود.

    وی تاکید کرد: تاسیس موسسات مالی مسکن استانی است و شعاع فعالیت آن‌ها استانی خواهد بود.

    بت شکن ادامه داد: موسساتی ایجاد خواهد شد که مهم‌ترین ویژگی آن این است که سرمایه بخش خصوصی را وارد بازار مسکن کرده است و در این موسسات فقط به سپرده‌های مردم اتکا نمی‌کند و با سرمایه بخش خصوصی به تجهیز منابع کمک می‌کند.

    مدیرعامل بانک مسکن گفت: در ضوابط بانکی به ازای هر یک واحد سرمایه می‌توانیم 8 برابر آن تجهیز منابع کنیم. بانک‌های دولتی از آنجایی که با محدودیت بودجه دولت مواجه هستند و نمی‌توانند افزایش سرمایه بدهند. حالا یک مفری ایجاد شده است که بخش خصوصی این تجهیز منابع را انجام دهد و به ازای آن 8 برابر تجهیز منابع انجام دهد.

    وی ادامه داد: ایجاد چنین موسساتی می‌تواند به توان تهسلات دهی نظام مالی مسکن در مناطق مختلف با شرایط متفاوت کمک کند.

    بت‌شکن با تاکید بر اینکه ورود تمام سرمایه گذاران البته با احراز شرایط آزاد است، گفت: این موسسات، موسسه‌های اعتباری هستند که به شکل سهامی عام پذیره نویسی می‌کنند بنابراین هم مردم، هم فعالان بخش خصوصی می‌توانند موسسه ایجاد کنند که البته 20 درصد سهام این موسسات متعلق به بانک مسکن خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو